Newsy

Cyfrowy Polsat nie zamierza inwestować w technologię 3D

2012-03-09  |  06:20
Mówi:Dominik Libicki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Cyfrowy Polsat S.A.
  • MP4

     - To technologia jeszcze w powijakach - mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. I prognozuje, że 3D nie przyniesie rewolucji na miarę emisji w HD.

    Cyfrowy Polsat ma ponad 3,5 mln abonentów i jest pod tym względem liderem wśród satelitarnych platform telewizyjnych. Jak podkreśla prezes Dominik Libicki klientów przekonują głównie konkurencyjne ceny.

     - Telewizja cyfrowa w Polsce jest tak tania jak chyba nigdzie w Europie. Średni abonament w Cyfrowym Polsacie wynosi 38 zł. To jest złotówka dziennie za dostęp do ponad 100 kanałów. Wydaje mi się, że są to bardzo rozsądne ceny i rosną bardzo powoli mimo inflacji, wzrostu kosztów związanych z kursem złotego, który osłabił się przez ostatnie lata. Cyfrowy Polsat nie robił podwyżki przez ostatnie 5 lat i na razie nie planuje - zapewnia Dominik Libicki.

    Abonenci Cyfrowego Polsatu na razie nie mają co liczyć na rozrywkę w 3D. W najbliższym czasie spółka nie planuje inwestycji w tym zakresie.

     - Telewizja trójwymiarowa według mnie jest technologią w powijakach. Nigdzie na świecie nie ma przykładów na to, że cieszy się uznaniem widzów. Technologia nie jest doskonała. To nie jest ta sama rewolucja, którą przyniosło HD - uważa Libicki.

    Cyfrowy Polsat stawia przede wszystkim na ofertę łączoną, czyli pakiet telewizji, internetu i telefonu. Od sierpnia 2011 spółka oferuje mobilny internet w technologii LTE.

     - Internet będzie coraz szybszy, a czy tańszy, to będzie zależało od tego, ilu klientów z niego korzysta, bo zawsze jest ten efekt skali. Czyli im więcej klientów, tym teoretycznie usługi powinny być tańsze, bo jest to pewien poziom opłat stałych, które zawsze rozkłada się na liczbę klientów - mówi prezes Cyfrowego Polsatu.

    W poniedziałek spółka poda dane dotyczące wyników finansowych i liczby abonentów za 2011 rok.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.