Newsy

Kolejna marka samochodu uzyskała homologację na bankowóz (audio, tekst)

2012-01-23  |  19:00
Mówi:Radosław Pszczółka
Funkcja:PR Manager
Firma:Infiniti Polska

Trzy modele Infiniti otrzymały świadectwa homologacji M1 – samochód specjalny, bankowóz typu C – wydane przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przedsiębiorca, który zakupi taki pojazd będzie mógł odliczyć VAT.


Wszystkie samochody, skompletowane zgodnie z rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji, pozytywnie przeszły badania homologacyjne w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji oraz Instytucie Transportu Samochodowego. Homologacje uzyskane przez importera Infiniti – Polską Grupę Dealerów obejmują trzy modele w ośmiu łącznie wersjach silnikowych. Są to: EX37, EX30d, FX37, FX50, FX30d, M37, M30d i hybryda M35h. Ceny zaadaptowanych na bankowozy samochodów są o 10 500 złotych wyższe od cen wersji bazowych.

- Nie spodziewamy się jakiegoś cudownego wpływu posiadania bankowozów w ofercie na zwiększenie obrotów. Uważamy, że już kilkunastoprocentowy udział tych aut w sprzedaży byłby dużym sukcesem - podkreśla Radosław Pszczółka, PR Manager Infiniti Polska.

Problem dla klientów wciąż są przepisy podatkowe.

- Fakt, że Ministerstwo Transportu wydało homologację jest bardzo ważnym, ale tylko formalnym potwierdzeniem prawa do odliczania VAT-u. Przedsiębiorcy zaś doskonale wiedzą, ze jest drugi warunek. Przed urzędnikami podległymi Ministerstwu Finansów muszą dowieść zasadności zakupu, czy auto służy uzyskaniu przychodów - mówi Radosław Pszczółka.

Resort finansów twierdzi wprost: jeśli z profilu działalności nie wynika konieczność używania bankowozu, o odliczeniu VAT można zapomnieć.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji, bankowóz powinien być wyposażony m.in. w co najmniej jeden pojemnik specjalistyczny do przewozu gotówki, alarm z dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego, czujnikami ochrony wnętrza oraz w monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej GPS z sygnalizacją napadu oraz transmisją danych m.in. o położeniu i prędkości pojazdu, otwarciu i zamknięciu drzwi, włączeniu i wyłączeniu silnika.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.