Newsy

Nie rośnie strach przed utratą pracy

2012-01-10  |  00:30
Wszystkie newsy
Mówi:Agnieszka Bulik
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego Randstad

Chociaż co trzeci Polak boi się utraty pracy, paniki nie ma - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad. Podobny wynik odnotowano w poprzednich trzech kwartałach 2011 roku. Jednocześnie większość Polaków pozytywnie ocenia swoje szanse na znalezienie nowej pracy.

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Randstad mogą być odczytywane jako sprzeczne.

- Z jednej strony obawiamy się utraty pracy, bo 32 proc. badanych twierdzi, że boi się, że pracę straci. Z drugiej strony patrzymy bardzo optymistycznie.72 proc. badanych wierzy, że znajdzie nową pracę, jakąkolwiek, ale znajdzie - komentuje Agnieszka Bulik, członek zarządu Agencji Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego Randstad.

Jednocześnie podkreśla, że można tu już mówić o stałym trendzie, bo podobna zależność pojawiała się także w poprzednich edycjach badania.

Polacy pozostają optymistami, ale są nieco ostrożniejsi niż jeszcze w III kwartale 2011 roku. Wówczas 80 proc. ankietowanych miało nadzieję na zmianę pracy na lepszą. Najnowsze badanie Randstad wykazało, że teraz jest ich 8 proc. mniej. 

Mimo tego spadku, optymistyczne podejście do sytuacji zawodowej wyróżnia Polaków na tle innych badanych krajów.

- W innych krajach 62 proc. badanych ufa, że znajdzie nową pracę - zaznacza Bulik.

Ryzyko utraty dotychczasowego stanowiska w większym stopniu niż Polacy odczuwają mieszkańcy najbardziej dotkniętych kryzysem państw europejskich. Wśród nich są Grecy (49 proc.), Węgrzy (42 proc.) i Hiszpanie (37 proc.). Najspokojniejsi o swoją przyszłość pozostają Norwedzy - tylko 13 proc. ankietowanych boi się utraty pracy.

Sonadaż opinii pracowników "Monitor Rynku Pracy" realizowany jest przez Instytut Badawczy Randstad co kwartał, w 30 krajach świata.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.