Globalny lider branży gier mobilnych zamierza rozwijać się w Polsce. Playtika właśnie wprowadza się do Warszawy
W globalnej skali branża gier rośnie jak na drożdżach, a według prognoz Newzoo w tym roku rekordowy poziom osiągnie zarówno jej wartość, jak i liczba graczy. Prężnie działającym rynkiem jest też Polska, w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób. To potencjał, z którego chce skorzystać Playtika – jeden z liderów na rynku technologii gier mobilnych. Grupa, która do tej pory zatrudniała na tutejszym rynku 300 specjalistów w systemie hybrydowym, ma w Polsce ambitne plany rozwoju. Dlatego aktywnie rekrutuje programistów oraz specjalistów na stanowiska w dziale R&D i właśnie otworzyła w stolicy swoje nowe, prestiżowe biuro w zabytkowych Browarach Warszawskich.
– Otwarcie biura w Polsce jeszcze bardziej wzmocni naszą wiedzę i możliwości w szybko rozwijającej się branży gier – mówi Shlomi Aizenberg, dyrektor operacyjny w Playtika.
Branża gier to w tej chwili jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi biznesu. Według prognoz Newzoo, czołowej firmy zajmującej się badaniem tego sektora rozrywki, w tym roku padnie nowy rekord i jej globalna wartość przekroczy 203,1 mld dolarów (wobec 192,7 mld dol. w ubiegłym), notując wzrost o 5,4 proc. r/r. Natomiast za dwa lata, do 2024 roku ma już osiągnąć poziom 222 mld dolarów.
Według analityków Newzoo, w tym roku rekordowa będzie też liczba graczy, która globalnie na koniec br. wyniesie już 3,09 mld użytkowników. Za ponad połowę (51 proc.) tegorocznych przychodów branży ma natomiast odpowiadać segment gier mobilnych, którego wartość po raz pierwszy przekroczy kwotę 100 mld dolarów.
W tym segmencie prężnie działającym rynkiem jest też Polska, co potwierdza m.in. raport „The Games Industry of Poland 2021”. Wynika z niego, że wzrost przychodów polskiej branży gamedev na przestrzeni ostatnich 3 lat utrzymywał się na poziomie około 30 proc., ale w 2020 roku - pomimo pandemii - znacznie wzrósł, a polscy twórcy gier wygenerowali przychód na poziomie 969 mln euro). Raport pokazuje też, że w Polsce jest ok. 20 mln graczy (z czego tylko co piąty ma poniżej 18 lat), a w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób.
To potencjał, z którego chce skorzystać notowana na NASDAQ Grupa Playtika, czyli jeden z liderów na rynku rozrywki i technologii gier mobilnych. Spółka założona w 2010 roku była jedną z pierwszych firm oferujących gry społecznościowe „free-to-play” na portalach społecznościowych, a później na platformach mobilnych.
Jej główna siedziba znajduje się w Herzliya w Izraelu, ale Playtika ma biura na całym świecie, zatrudniając ponad 4 tys. pracowników. Od dzisiaj jedno z nich mieści się również w Warszawie.
– Zespół Playtika w Warszawie rozwinął się szybko i stał się wielokulturowym centrum, w którym profesjonaliści i utalentowani deweloperzy – nie tylko z Polski, ale z całego świata – wspierają naszą misję, aby zapewniać rozrywkę w myśl hasła „Infinite Ways to Play” – mówi Shlomi Aizenberg.
Warszawski zespół Playtika rozpoczął pracę w styczniu 2021 roku i liczy ponad 300 osób, które do tej pory pracowały głównie w systemie zdalnym i hybrydowym. Tutejszy zespół zajmuje się głównie rozwijaniem najpopularniejszych gier portfolio spółki: Bingo Blitz, Board Kings, Solitaire Grand Harvest i Redecor. Połaczenie kompetencji zespołu R&D z możliwościami autorskiej platformy Playtika Boost umożliwia tutejszym specjalistom optymalizację gier mobilnych m.in. dzięki personalizacji i automatyzacji.
Grupa ma jednak ambitne plany rozwoju w Polsce. Dlatego w tej chwili aktywnie rekrutuje m.in. specjalistów na stanowiska w dziale R&D, programistów specjalizujących się w Java, JavaScript, PHP i Unity. Ci będą pracować w nowo otwartym biurze Playtika w historycznych Browarach Warszawskich w samym centrum Warszawy.
– W obecnym świecie potrzebujemy solidnego i mocnego elementu stabilizacji i pozytywnej inspiracji na przyszłość. Nowe biuro w tak wspaniałym miejscu, jakim są Browary Warszawskie, z pięknym wystrojem i wszystkimi udogodnieniami, daje nam pozytywną energię, jednocząc wszystkich pracowników Playtika z regionu, niezależnie od ich kraju pochodzenia – mówi Arik Sandler, wiceprezes ds. operacji biznesowych w Playtika.
Prestiżowa lokalizacja w odrestaurowanym, XIX-wiecznym kompleksie ma zaznaczyć obecność Playtika na polskim rynku i stanowić dodatkowy benefit dla pracowników, którzy - co już charakterystyczne dla rynku pracy w branży gamedev - mogą liczyć na szereg udogodnień: od pięknej architektury i najlepszych restauracji w bliskiej okolicy, po przewidziane w biurze strefy relaksu, pokój gier, a nawet specjalną salę do pracy kreatywnej. Nowa powierzchnia ok. 3,3 tys. mkw. ma zapewnić komfortowe warunki zarówno obecnym 300 pracownikom, którzy pracują w trybie hybrydowym, jak i nowym talentom, które będą dołączać do firmy w nadchodzących miesiącach.
Czytaj także
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-03-29: Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
- 2024-02-26: Firmy w coraz większym stopniu dbają o dobre samopoczucie pracowników. Sposobem na jego poprawę może być ustanowienie dnia przyjemności w pracy
- 2024-01-29: Polska Akademia Nauk wymaga reform organizacyjnych i finansowych. W ubiegłym roku 40 proc. pracowników w instytutach zarabiało poniżej płacy minimalnej
- 2024-02-12: System grantowy w zapaści. Szans na dofinansowanie nie ma 90 proc. projektów badawczych kierowanych do Narodowego Centrum Nauki
- 2024-02-13: Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-12-01: Demografia, zdrowie, edukacja i ekologia. Nowe technologie mają coraz większe znaczenie dla rozwiązywania najbardziej palących problemów
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.