Newsy

Rośnie zapotrzebowanie na asortyment ogrodniczy. W sezonie dużą popularnością cieszą się meble ogrodowe, baseny i grille

2016-09-02  |  06:40

Polacy wykazują znacznie większą dbałość o ogrody niż jeszcze kilka lat temu, dlatego wiosną i latem centra ogrodnicze przeżywają prawdziwe oblężenie. Największą popularnością od kilku sezonów cieszą się meble ogrodowe – technorattanowe, drewniane bądź tekowe. W przypadku sprzętu do pielęgnacji ogrodów widać większe zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości. Najniższa półka cenowa w tym przypadku prawie zupełnie zanikła – mówią przedstawiciele sieci Praktiker.

– Bardzo dobrze sprzedają się meble ogrodowe. Klienci chętnie wybierają meble technorattanowe, ponieważ są one trwałe i atrakcyjne cenowo, meble tekowe i drewniane. Hitem są także produkty dla dzieci, np. domki ogrodowe, ale to już do większych przestrzeni – mówi agencji informacyjnej Newseria Marta Ziobro, kierownik działu marketingu Praktiker Polska.

Rynek jest bardzo rozwojowy i sieciom wciąż przybywa w tym segmencie klientów. Polacy coraz częściej aranżują swoje ogrody tak, by były nie tylko przytulnym zakątkiem do wypoczynku po pracy, lecz także miejscem spotkań z rodziną i znajomymi.

– Cały czas dostrzegamy wzrost udziału sprzedaży produktów ogrodowych. Jest pewna cykliczność. W maju dostrzegamy wzrost sprzedaży grilli. Polacy wybierają grille węglowe, ponieważ są one bardzo atrakcyjne cenowo, ale też widzimy duży wzrost sprzedaży grilli betonowych, ponieważ mogą być ciekawym elementem stałej architektury ogrodu. W czerwcu świetnie sprzedają się nam baseny ogrodowe – duże, rozporowe i stelażowe – podkreśla Marta Ziobro.

Polacy nie wybierają już produktów przypadkowych. Jeśli chodzi o meble i akcesoria ogrodowe, to ważna jest dla nich nie tylko funkcjonalność, lecz także atrakcyjny wygląd. Inspiracje do urządzania terenów zielonych wokół domu często czerpią z branżowych portali internetowych i katalogów.

 Design dla Polaków stał się bardzo ważny. To, co modne, staje się istotne i Polacy są w stanie zapłacić za to więcej. Wybierają produkty o ciekawym kształcie, nawet jeśli są droższe – mówi Marta Ziobro.

Dużą wagę przywiązują również do pielęgnacji ogrodu i dbają o jego estetyczny wygląd. W tej kwestii priorytetem jest zadbany i odpowiednio przystrzyżony trawnik.

– W kategorii maszyn dostrzegamy zanik najniższej półki cenowej. Przykładem są kosiarki. Polacy wolą zapłacić więcej, np. za kosiarki spalinowe z silnikiem Briggsa, które są lepsze jakościowo. Wymieniają kosiarki nie dlatego, że sprzęt się zużył, ale dlatego, że zmieniły się ich wymagania – przyznaje Marta Ziobro.

Z obserwacji Praktikera wynika, że najczęściej wybierane są produkty ze średniej półki cenowej, gdzie jest największy wybór i dostępność. Widoczny jest jednak wzrost sprzedaży produktów z górnej półki, tzw. premium.

Jak podkreśla Ziobro, klientami segment ogród są nie tylko właściciele domów i ogródków działkowych, lecz także mieszkańcy bloków, którzy tworzą miniogródki na swoich balkonach i tarasach.

– Wiele osób, które mieszkają w blokach, stara się nie rezygnować z takiego miniogródka. Dlatego wybierają płytki tarasowe, które będą stanowiły integralną cześć wystroju balkonu, ciekawe rośliny ogrodowe, różnego rodzaju tuje, które fenomenalnie nam się sprzedają – dodaje Marta Ziobro.

Wiele osób rezygnuje też z mebli w ich tradycyjnej formie. Zamiast krzeseł czy ławy decydują się na plecione pufy, hamaki lub huśtawki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.