Newsy

Słaby rok dla agencji nieruchomości

2011-12-22  |  16:40
Wszystkie newsy

Miniony rok nie był najlepszy dla pośredników sprzedaży nieruchomości - wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis Szybko.pl. Większość pytanych twierdzi, że 2012 może być jeszcze gorszy.

- Po raz kolejny sprawdziliśmy jak agencje nieruchomości oceniają rok 2011 z własnej perspektywy i okazało się, że nie było najlepiej, spodziewają się, że będzie jeszcze gorzej. Ponad ¾ agencji uznało, że 2011 rok był przeciętny, a nawet słaby lub bardzo słaby - podsumowuje Marta Kosińska z Szybko.pl.

W porównaniu z ubiegłym rokiem zmniejszyła się liczba zawieranych transakcji. Największa grupa agentów, bo blisko połowa, miesięcznie zawierała do 2 transakcji.

- Wzrosła też liczba agentów, którzy zamykali poniżej jednej transakcji miesięcznie - mówi Marta Kosińska.

Aż 41 proc. ankietowanych zamknęło w całym roku mniej niż 12 transakcji, czyli średnio na miesiąc mniej niż jedną. W porównaniu z 2010 rokiem było ich o 3 punkty proc. mniej. Ale jak przyznają eksperci spadek liczby zawieranych transakcji nie był drastyczny.

Miniony rok przyniósł też pozytywne zmiany dla klientów agencji nieruchomości: spadła wysokość pobieranych prowizji. Co trzeci pośrednik pobierał najniższą prowizję, w wysokości do 1,5 proc.

Tylko 14 proc. pytanych wierzy, że nadchodzący rok będzie lepszy. Zdecydowanie większa grupa - bo blisko 40 proc. przewiduje pogorszenie sytuacji na rynku nieruchomości.

 

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.