Newsy

Nowe technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Saturn otworzył w Bydgoszczy najnowocześniejszy w Polsce salon z elektroniką użytkową

2015-11-20  |  06:40
Mówi:Sławomir Uherek
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Saturn Polska
  • MP4
  • Strefy innowacji, nowoczesna ekspozycja produktów i rozwój usług związanym z finansowaniem i gwarancją zakupów – to najnowsze trendy w salonach sprzedaży elektroniki użytkowej. Światowe standardy zostały wykorzystane m.in. w nowo otwartym salonie Saturna w Bydgoszczy. Klienci mają dostęp tu do technologicznych nowości, a poza tym mogą się napić kawy, naładować telefon czy spersonalizować własne urządzenia mobilne. Sklep stawia także na sprzedaż przez internet.

    Saturn w Bydgoszczy jest najnowocześniejszym sklepem elektroniki użytkowej w Polsce i wykracza daleko poza granice definicji zwykłego sklepu. Zastosowane rozwiązania są innowacyjne pod względem ekspozycji produktów. Same produkty również są bardzo innowacyjne. Na każdym dziale możemy znaleźć jakieś nowości technologiczne – mówi agencji Newseria Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn.

    Nowo otwarty salon Saturna w centrum handlowym Zielone Arkady ma być flagowym sklepem sieci. Klientów przyciągać mają nowości rynkowe, takie jak 65-calowy telewizor w technologii 4K, który przedpremierowo dostępny jest tylko w bydgoskim sklepie. Jak jednak podkreślają przedstawiciele Saturna, nowoczesne technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Sklep został zaaranżowany według najnowszych światowych standardów w branży. Klienci będą mogli doświadczyć najnowszych technologii i odkryć korzyści wynikające z ich zastosowania w specjalnych strefach innowacyjnych.

    Duży nacisk położono także na rozwój usług okołoproduktowych, związanych m.in. z finansowaniem produktów oraz udzielaniem gwarancji na zakupione towary.

    Przy wejściu do sklepu klienci mogą skorzystać z bezpłatnej kawy, mogą usiąść, naładować swoje urządzenie mobilne. Kładziemy nacisk na to, żeby komfort przebywania w sklepie i komfort zakupów był na najwyższym możliwym poziomie – dodaje Uherek.

    Podkreśla, że sklep ma najszerszą na rynku ofertę produktów związanych z technologiami mobilnymi, czyli smartfonów i tabletów oraz nowoczesnych produktów poszerzających możliwości zakupionych urządzeń.

    W sklepie w Bydgoszczy mamy unikatową na rynku usługę, która polega na tym, że klient dowolnie wybrane przez siebie zdjęcie czy obraz może nanieść na etui swojego telefonu lub tabletu i dzieje się nto a poczekaniu – mówi Sławomir Uherek. – Rozwiązania zastosowane w tym salonie dla Saturna stają się standardem i będą stosowane w każdym nowo otwartym lub zmodernizowanym sklepie.

    Jak podkreśla Uherek, strategia spółki opiera się na obecności w najważniejszych centrach handlowych polskich miast. Równolegle z bydgoskim sklepem w CH Zielone Arkady otwarto także salon Saturn Connect z technologiami mobilnymi we wrocławskim centrum Aleja Bielany.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.