Newsy

Pasażerowie Przewozów Regionalnych od nowego roku będą mogli kupić bilety przez urządzenia mobilne

2013-12-27  |  06:20
Mówi:Mateusz Żmuda
Funkcja:dyrektor Pionu Handlowego
Firma:Przewozy Regionalne SA
  • MP4
  • Pasażerowie Przewozów Regionalnych od 1 stycznia 2014 r. będą mogli dzięki specjalnej aplikacji nabyć bilety elektronicznie przez komórkę lub tablet. To nie jedyna zmiana, którą spółka planuje na następny rok. Na najdłuższych trasach pojawią się także wagony restauracyjne.

     Aplikacja w pierwszym etapie będzie dostępna na Androida oraz na systemy iOS. Docelowo w niedługim czasie także na Windowsa – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mateusz Żmuda, dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych SA.

    Za pomocą aplikacji możliwy będzie zakup biletów na połączenia InterREGIO, jak również pociągi REGIO.

     – Mamy coś, czego nie mają inni. Nie musimy mrozić pieniędzy ani zakładać specjalnych subkont. Aplikacja bezpośrednio i bezpłatnie obciąża naszą kartę płatniczą tak jakbyśmy płacili za bilety w kasie biletowej – przekonuje Żmuda.

    W razie pomyłki zakupiony za pomocą aplikacji bilet będzie można zwrócić w ciągu 4 minut od transakcji. Po ich upływie staje się ważny.

    Przewoźnik planował uruchomienie sprzedaży przez urządzenia mobilne od dłuższego czasu. Wahał się jednak, czy podjąć w tym zakresie współpracę z TK Telekom, czy stworzyć własną aplikację. Ostatecznie zdecydowały się na drugie rozwiązanie.

    Elektroniczny zakup biletów to nie jedyna planowana zmiana w Przewozach Regionalnych.

     – W przyszłym roku planujemy także wprowadzenie wagonów restauracyjnych na najdłuższych trasach. Wagon taki będzie w połowie wagonem 2 klasy, a w połowie wagonem restauracyjnym, w którym będzie można usiąść, wypić kawę, coś zjeść lub zamówić posiłek do swojego przedziału – mówi Żmuda.

    Wagony będą kursować pod marką cafeREGIO, a jedzenie będzie zapewniane dzięki współpracy z firmą Wars. Przewoźnik uruchomił również wagony multimedialne z dostępem do filmów i audiobooków. Jak podkreśla Żmuda, pierwsze wyniki wszystkich zmian spodziewane są w II połowie przyszłego roku.

     – Mamy świadomość tego, że pasażerowie nie przyjdą i nie skorzystają z tego od razu – zauważa dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych SA. – Będzie to dłuższy proces, ale chcemy, że do końca przyszłego roku ten projekt nam się zwrócił.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.