Mówi: | Janusz Malinowski |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PKP Intercity |
PKP Intercity: W kwietniu dwa razy więcej pasażerów na trasie Warszawa-Gdańsk
W tym roku mniej pasażerów może wybrać się na wakacje koleją. Wszystko przez remonty torów, które znacznie wydłużają podróż. Dlatego PKP Intercity chce zatrzymać klientów niższymi cenami biletów. Wprowadzona od 1 kwietnia obniżka na trasie Warszawa-Gdańsk przynosi rezultaty. W pierwszych 10-dniach liczba pasażerów wzrosła dwukrotnie.
Władze spółki zapewniają, że robią wszystko, by uciążliwości związane z ograniczeniem prędkości i zmieniającymi się rozkładami jazdy były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów.
- Największym problemem PKP Intercity jest remontowana infrastruktura i zmieniający się rozkład jazdy. Pewnym ułatwieniem jest dla nas dysponowanie większymi zasobami taborowymi. To nam pozwala z punktu widzenia pasażera przygotować bardziej optymalny rozkład jazdy, chociaż on nie zawsze z punktu widzenia ekonomicznego jest najlepszy dla spółki - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Mimo wysiłków spółki modernizacja infrastruktury i związane z tym niedogodności zniechęcają pasażerów, którzy coraz częściej decydują się na podróż autobusem lub wybierają połączenia lotnicze. Na najbardziej dochodowych trasach liczba podróżujących spadła o połowę. To może się zmienić podczas Euro, w miesiącach wakacyjnych i po zakończeniu najbardziej uciążliwych remontów. Jednak PKP Intercity nie spodziewa się w tym roku wzrostu liczby pasażerów.
- Eliminując Euro to będzie pewnie ten sam poziom. Dużo więcej będziemy wiedzieli po Euro i po wakacjach. W wakacje przewozimy bardzo dużo pasażerów. Jeżeli czas mistrzostw byłby podobny do miesiąca lipca, to byłoby bardzo dobrze. Styczeń i luty to z reguły nie są miesiące przewozowe, ale od kwietnia przewozy idą w górę - wyjaśnia Janusz Malinowski.
Chcąc zatrzymać klientów spółka zdecydowała się na wprowadzenie niższych cen biletów. W zeszłym tygodniu wprowadzono promocję Super Bilet, czyli nowy cennik dla połączeń ekspresowych. Natomiast od początku miesiąca przewoźnik obniżył ceny biletów za połączenie między stolicą a Gdańskiem.
- Niejednokrotnie powtarzałem, że Intercity było gotowe obniżyć ceny biletów. Oczekiwaliśmy obniżki stawek do infrastruktury, która nie spełniała naszych oczekiwań ani standardu. Tak się nie stało, więc podjęliśmy ten ruch obniżki cenowej od 1 kwietnia i mamy dwukrotny wzrost pasażerów - przynajmniej w pierwszej dekadzie kwietnia - zapewnia prezes PKP Intercity.
Przewoźnik zapewnia, że po zakończeniu prac modernizacyjnych, które umożliwią wykorzystanie szybszego taboru, podróż z Warszawy do Trójmiasta będzie trwała ok. 2,5 godziny.
Czytaj także
- 2024-05-13: Po majówkowych promocjach ceny paliw na stacjach nie rosną drastycznie. Cenniki hurtowe idą w dół
- 2024-04-30: Powstaje nowy plan rozbudowy Lotniska Chopina. Bez tego za rok czy dwa byłoby całkowicie zapchane
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-05-06: Letnie igrzyska olimpijskie napędzają paryski rynek najmu krótkoterminowego. Nawet co piąty mieszkaniec Paryża chce wynająć swoje mieszkanie na czas olimpijskich zmagań
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-12: Kakao podrożało w ekspresowym tempie. Czekolada może się stać towarem luksusowym
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-09: Inflacja spadła do najniższego od pięciu lat poziomu. Spowolnić może także wzrost płac
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować
Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.
Konsument
Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo
W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.
Transport
Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową
Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.