Newsy

Po prezent do perfumerii. Kosmetyki i perfumy wybierze blisko jedna trzecia Polaków

2014-12-22  |  06:40
Mówi:Adam Kołodziejczyk
Funkcja:dyrektor generalny
Firma:Sephora Polska
  • MP4
  • Kosmetyki i perfumy to obok książek najchętniej wręczane prezenty świąteczne. Z badań Deloitte wynika, że w tym roku jedna trzecia Polaków po gwiazdkowe upominki uda się właśnie do drogerii i perfumerii. Polacy zdecydowanie preferują stacjonarne sklepy, gdzie mogą poradzić się ekspertów i przetestować produkt. Na zakupy w e-sklepach decyduje się co dziesiąty Polak. 

    Badania firmy Deloitte pokazały, że z okazji Bożego Narodzenia Polacy najchętniej kupują swoim bliskim książki, kosmetyki, perfumy i słodycze. W tym roku produkty do pielęgnacji i zapachy zamierza wręczyć w prezencie 32 proc. badanych. Tego typu prezenty cieszą się popularnością wśród Polaków, ponieważ łączą praktyczne zastosowanie z wrażeniem luksusu.

    – W ciągu roku miks sprzedaży jest różny – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.  – Latem mamy większą sprzedaż kategorii make-up i produktów do kąpieli. Sprzedaż zapachów wzrasta w II połowie roku, szczególnie w listopadzie i grudniu. W tym okresie sprzedają się przede wszystkim perfumy, ponieważ są one uważane za najlepszy prezent pod choinkę. Zapachy można kupić w różnego typu zestawach

    Kosmetyki i perfumy Polacy najchętniej kupują w stacjonarnych perfumeriach i drogeriach kosmetycznych. W tego typu placówkach możliwe jest bowiem uzyskanie fachowej pomocy od personelu oraz przetestowanie produktu. W internecie kosmetycznych prezentów poszukuje co dziesiąty Polak. Zwolennikami zakupów w sieci są przede wszystkim ludzie młodzi, wykształceni i poświęcający dużo czasu na pracę zawodową. W porównaniu z innymi krajami, które wzięły udział w badaniu, Polacy i tak częściej wyszukują, porównują i kupują prezentów w internecie.

    Sklep internetowy Sephora odniósł w tym roku ogromny sukces. Już po kilku miesiącach od uruchomienia był najbardziej rozpoznawalną perfumerią online w Polsce. Nasz asortyment w sklepie internetowym jest zharmonizowany z asortymentem w sklepach tradycyjnych. Czasami są jednak edycje specjalne, limitowane, które są dostępne tylko bądź to w sklepach tradycyjnych, bądź w sklepie internetowym – mówi Adam Kołodziejczyk.

    Sephora uzyskała tytuł „Wybór Konsumenta” w badaniu koordynowanym przez Consumer Choice. Badani docenili przede wszystkim wysoką jakość obsługi oraz bogaty asortyment tych perfumerii. Adam Kołodziejczyk zapewnia, że tytuł jest dla niego motywacją do dalszego działania. W przyszłym roku sieć skupi się na dalszym remodellingu salonów, tak by jeszcze lepiej odpowiadały potrzebom klientów. Marka planuje także otwarcie nowych salonów oraz wprowadzenie kolejnych kosmetyków, również na wyłączność, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

    Każdy klient jest dla nas ważny, zarówno panowie, jak i panie. Kobiety stanowią dominującą część naszych, jednak panowie również kupują coraz więcej kosmetyków. Rynek kosmetyków męskich rośnie dwucyfrowo rok do roku. Oczywiście panowie kupują często również kosmetyki i perfumy jako prezenty dla pań – mówi Adam Kołodziejczyk.

    Projekt „Wybór Konsumenta” został opracowany i wdrożony w Portugalii w 2012 roku i jest to najpopularniejsze badanie konsumenckie realizowane w tym kraju. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzono je także w Polsce. W kategorii perfumerie konsumenci mieli wskazać cechy, które ich zdaniem decydują o tym, gdzie kupują kosmetyki: widoczność ceny na produkcie, czystość, wykwalifikowany personel, wielkość oferty i dostępność próbek. Sieć Sephora pokonała takie marki, jak Douglas czy Inglot.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

    – W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

    Finanse

    Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

    Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

    Transport

    Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

    W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.