Newsy

Polacy coraz chętniej łączą wyjazdy na ferie z nauką języka

2015-01-16  |  06:15

Zagraniczne wyjazdy na ferie zimowe coraz częściej łączone są z nauką języka obcego. Powodzeniem cieszą się podróże do Francji i Hiszpanii oraz na Maltę, gdzie temperatury są wyższe niż w Polsce, a dodatkowo można uczyć się języka angielskiego, hiszpańskiego czy włoskiego. Na znaczeniu zyskują także, szczególnie wśród osób dorosłych, wyjazdy edukacyjne do Stanów Zjednoczonych.

W porównaniu z zeszłym rokiem obserwujemy wzmożone zainteresowanie wyjazdami połączonymi z nauką języka obcego – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Piotr Majdan, dyrektor generalny organizującej tego rodzaju podróże firmy Education First. – Poza językiem angielskim i standardowymi kierunkami, którymi są Cambridge, Oxford, Londyn w Wielkiej Brytanii, dużym zainteresowaniem cieszą się Paryż i Barcelona, czyli języki francuski oraz hiszpański. W okresie ferii, kiedy w Polsce mamy niskie temperatury, popularnością cieszy się również Malta, gdzie jest ponad 20 st. Celsjusza.

Mimo że jeżeli chodzi o języka angielskiego głównym kierunkiem pozostaje Wielka Brytania, to coraz chętniej wybierane są także Stany Zjednoczone. Na wyjazd za ocean decydują się nie tylko osoby młode.

Chętnie wyjeżdżają również dorośli, którzy po okresie poświątecznym zauważają, że mają jeszcze dosyć dużo niewykorzystanego urlopu i chcą go spędzić produktywnie. Zamiast kolejnych wakacji w Egipcie wybierają zatem pobyt w Stanach Zjednoczonych, gdzie spędzają od dwóch do czterech tygodni – precyzuje Majdan. – Wynika to z tego, że chcą połączyć przyjemne z pożytecznym i polepszyć swoje szanse zawodowe, ucząc się języka.

Według dyrektora generalnego Education First rezerwacje tego rodzaju podróży są przez Polaków dokonywane z coraz większym wyprzedzeniem.

Nasze szkoły przyjmują studentów z całego świata, Polacy konkurują w nich o miejsce z Niemcami, Hiszpanami, Francuzami i Norwegami – wskazuje Piotr Majdan. – Ale widzimy, że to się zmienia – w tym sezonie mieliśmy bardzo dużo rezerwacji już przed świętami. Zdarzało się jednak, że musieliśmy odmawiać, bo nie mieliśmy już wolnego miejsca w szkole.

Wyjazdy połączone z nauką języka są bardzo popularne np. wśród Niemców czy Skandynawów

Młodzi Norwegowie, Szwedzi i Finowie wyjeżdżają na kurs językowy, uczą się, wracają i kontynuują naukę języka w szkole – zauważa Majdan. – Podróżują także po kilka razy w ciągu sezonu. Na wypoczynek połączony z nauką przeznaczają często całe wakacje, czyli do dwunastu tygodni.

Kierunki wyjazdów wybierane przez Polaków nie różnią się przy tym zasadniczo od tych, na które decydują się Niemcy. W krajach skandynawskich, z uwagi na wyższą zamożność tamtejszych społeczeństw, chętniej natomiast są wybierane bardziej egzotyczne, ale i droższe, destynacje. Oni uczą się np. hiszpańskiego na plażach Kostaryki.

Zainteresowanie intensywną nauką języków obcych rośnie w krajach rozwijających się na innych kontynentach. W Ameryce Południowej są to przede wszystkim Wenezuela, Kolumbia i Brazylia, w Azji  Japonia i Wietnam.

W Japonii nie ma jeszcze takiej świadomości, że język angielski jest potrzebny do sukcesu zawodowego. Duże przedsiębiorstwa japońskie operują po japońsku w swoim własnym kraju, stąd wielkiej potrzeby znajomości innych języków jeszcze nie ma. To się jednak powoli zmienia i młodzi Japończycy często wyjeżdżają za granicę nie tylko po to, żeby zwiedzać Europę, lecz także po to, by nauczyć się języka – mówi Majdan.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.