Newsy

Polacy szukają śniadaniowych nowości. Dlatego rynek płatków szybko się rozrasta

2016-12-02  |  06:30

93 proc. Polaków regularnie spożywa śniadanie – wynika z badania „Od jedzenia humor się zmienia” przygotowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Coraz częściej są to zdrowe, pełne wartości odżywczych posiłki. Ponieważ konsumenci nie lubią nudy, szukają coraz to nowych smaków i połączeń. To m.in. z tego powodu rynek płatków śniadaniowych szybko się zmienia.

– Ten rok na rynku płatków śniadaniowych oceniamy bardzo pozytywnie. Jest to kategoria, która się szybko rozwija, co daje nami możliwość rozwoju zarówno portfolio, jak i w ogóle sprzedaży – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Agata Stachoń, brand manager marki Lubella w kategorii płatki. – Wprowadziliśmy nowość w kategorii płatków dla dorosłych: to produkty oparte o cztery różne rodzaje zbóż. Mieliśmy więc w tym roku duże otwarcie. Jesteśmy pełni optymizmu i myślimy, że przyszły rok będzie jeszcze lepszy.

Jak podkreśla, rynek płatków i musli w Polsce stabilnie się rozwija. Jak wynika z danych Gfk Polonia, w okresie od listopada 2014 do listopada 2015 roku polskie gospodarstwa domowe zakupiły ponad 19 tys. ton płatków zbożowych. W tej kategorii są m.in. płatki ryżowe, owsiane, żytnie, jęczmienne, jaglane oraz owsianki. Ten wynik jest pod względem wolumenu o 7 proc. większy niż rok wcześniej. Z tej grupy płatki śniadaniowe i musli zakupiło w badanym okresie 73 proc. gospodarstw domowych.

– Rynek płatków śniadaniowych rośnie z roku na rok, zarówno wielkościowo, jak i wartościowo. Zwykle dzielimy go na trzy segmenty: na produkty dla dzieci, dla dorosłych i familijne. Myślę, że te podziały mogą się przez jakiś czas utrzymać, natomiast jeżeli pojawią się nowe silne trendy, to być może jakieś nowe segmenty w tej kategorii się pojawią – mówi Agata Stachoń.

Eksperci podkreślają, że rosnąca popularność płatków wynika ze zmiany stylu życia konsumentów na zdrowszy. Zgodnie z maksymą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, Polacy starają się wybierać na śniadania produkty pełnowartościowe, które zapewnią im energię na cały dzień. Jak wynika z badania Krajowej Federacji Producentów Zbóż, 76 proc. konsumentów uważa, że płatki śniadaniowe są produktem zbożowym najbogatszym w substancje odżywcze.

 Polacy przede wszystkim szukają w płatkach nowych smaków, nowych połączeń. Chcą trochę przełamać nudę śniadaniową, bo wiedzą już, że trzeba jeść śniadanie. Ale też potrzebują czegoś oryginalnego. Dlatego tworząc nowe portfolio płatków zbożowych, dodaliśmy do nich jakieś ekstra owoce albo inne dodatki i postawiliśmy na różne zboża, żeby każdy konsument mógł znaleźć coś dla siebie – mówi Agata Stachoń.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.