Newsy

Polska jednym z najważniejszych rynków dla IBM. Firma docenia pracowników i poziom uczelni wyższych

2013-06-11  |  06:42
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • Polska to najważniejszy rynek w regionie dla IBM-u – zapewniają władze firmy. Tak tłumaczą inwestycje w naszym kraju prowadzone na dużą skalę. To nie tylko kwestia wielkości rynku – IBM docenia również wykwalifikowaną kadrę w dziedzinie IT oraz dobry poziom uczelni wyższych. Ambitny biznesplan zakłada m.in. rozwój terytorialny: w tym i ubiegłym roku firma otworzyła kilka oddziałów, m.in. w Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Gdańsku.

     – Polska jest dla nas bardzo ważna. To pojawia się w każdej naszej wewnętrznej dyskusji o tym kraju, ponieważ jest to bardzo duży rynek. Nasza obecność tu to bardzo duża szansa dla nas, ale też dla ludzi stąd: dla studentów, dla naszych klientów i partnerów – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Najnowszą inwestycją IBM-u w Polsce jest centrum w Katowicach. Od czterech lat działa także Centrum Dostarczania Usług we Wrocławiu – jedno z dziesięciu na świecie i dwóch w Europie. Firma tylko w zeszłym roku otworzyła oddziały we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Katowicach, a w tym roku w Gdańsku.

     – Zatrudniamy najlepszych inżynierów i specjalistów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa – dodaje Bartunek. – To są zobowiązania, które już w Polsce mamy, ale do tego dochodzi bardzo ambitny biznes plan, dlatego też staramy się rozwijać geograficznie.

    Bartunek podkreśla, że znaczenie Polski dla IBM-u wynika nie tylko z tego, że to największy rynek w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Równie ważna jest wykwalifikowana kadra specjalistów, szczególnie z dziedziny IT. Bartunek zauważa, że Polacy są cenieni jako pracownicy, ponieważ mają wysokie standardy pracy. Do tego IBM docenia polskie szkolnictwo wyższe, które według Bartunka jest bardzo konkurencyjne.

     – Polskę traktujemy jako jeden z naszych największych rynków z ogromnym potencjałem. Mamy podobne, ale nie w takiej skali, centra usług np. w Czechach, Bułgarii czy Rumunii, ale Polska z tej perspektywy pozostaje krajem najwyższejuwagi w Europie Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Bartunek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.