Newsy

Praca z przypadku?

2011-12-09  |  07:00
Wszystkie newsy
Mówi:JUSTYNA KOSTRZEWSKA
Funkcja:SPECJALISTA DS. PR I MARKETINGU
Firma:SZYBKOPRACA.PL

Aż 61% Polaków deklaruje, że o zajmowanym przez nich stanowisku zdecydował zbieg okoliczności: najczęściej pomoga w tym rekomendacja od znajomej osoby. Tylko jedna na 10 osób pracuje zgodnie ze swoim wykształceniem - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników serwisu Szybkopraca.pl.

Niewiele więcej deklaruje, że zadecydowało zainteresowanie dziedziną, w której zajmują się w pracy. Co ciekawe, tylko 17% ankietowanych wybrało swoją pracę ze względu na zarobki.

Badanie pokazuje również, że traktujemy firmę raczej jako miejsce tymczasowe.

- Ankietowani nie czuli się przywiązani do swoich obecnych firm. Chcieli zmienić pracę w ciągu kilku najbliższych miesięcy – tak odpowiedziało ok. 50% ankietowanych. Z kolei mniej osób chce pozostać w swoich firmach przez kolejne 2-3 lata lub na kolejne kilka lat - twierdzi autorka raportu, Justyna Kostrzewska z portalu Szybkopraca.pl.

To oznacza, że tylko ok. 35% pytanym warunki, zarobki i atmosfera w pracy podoba się na tyle, że na razie nie myślą o zmianie stanowiska. Przed taką decyzją powstrzymuje nas dodatkowo ciężka sytuacja na rynku pracy.

- Tu należy wskazać na okres kryzysu i tego, że na rynku pracy będzie coraz trudniej. W związku z tym bardziej doceniamy obecną pracę i bardziej się staramy - tak ten wynik tłumaczy Justyna Kostrzewska.

Z ankiety Szybkopraca.pl wynika, że pracownicy bardzo dużą wagę przywiązują do atmosfery w pracy. Co trzeci pytany twierdzi, że jest ona najważniejsza w ocenie ich zadowolenia z pracy. Na kolejnych miejscach wymieniani są dobrzy współpracownicy i wyrozumiałe szefostwo. Mniej uwagi poświęcamy za to czynnikom materialnym - zarobki są najważniejsze dla 25% pytanych.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.