Newsy

Provident chce opracowania kodeksu etyki reklamowej dla sektora finansowego. Firma jako pierwsza z branży przystąpiła do Rady Reklamy

2015-03-12  |  06:40
Mówi:Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu, Provident Polska

Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych Provident Polska

Jacek Barankiewicz, prezes zarządu, Rada Reklamy

  • MP4
  • Provident przystąpił do Rady Reklamy. Największa polska firma pożyczkowa liczy na to, że za nią pójdą kolejne przedsiębiorstwa z sektora finansowego, by wspólnie przygotować kodeks etyki reklamowej. Branża chce w ten sposób poprawić swój wizerunek wśród klientów.

    Provident przystąpił do Rady Reklamy jako pierwsza firma z sektora finansowego. Ma nadzieję, że za jej przykładem pójdą inni.

    – Jest to dla nas nie tylko zaszczyt, lecz także bardzo poważne zobowiązanie, ponieważ każda z naszych reklam będzie poddawana audytowi Komisji Etyki Reklamy w ramach Rady Reklamy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych Provident Polska. – Również razem z Radą Reklamy Provident będzie tworzył kodeks etyki na rynku reklamy branży finansowej. Liczymy na to, że grono członków Rady się powiększy, że przystąpią inne firmy z rynku finansowego i że wszystkie będą poddawane audytowi pod kątem etyczności reklam.

    Obecnie kodeks etyki reklamy obejmuje działania wielu branż, jednak nie branży finansowej. Tymczasem firmy z tego sektora nie tylko prowadzą intensywne działania promocyjne, lecz także zajmują się sprzedażą produktów, które mogą mieć istotny wpływ na życie klientów i wiązać ich na wiele lat.

    – Znaczenie etyki reklamy w przypadku produktu, który kosztuje 5 zł i daje się łatwo zastąpić innym produktem, jest zupełnie inne niż w przypadku etycznego podejścia do reklamy produktu, który często wiąże klienta z dostawcą na całe życie – podkreśla Jacek Barankiewicz, prezes Rady Reklamy. – Tym bardziej uważamy, że należy tę sprawę uporządkować, i tym bardziej widzimy lukę na rynku w obszarze reklamy szeroko pojętej branży finansowej.

    Provident dostrzega, że na rynku finansowym pojawia się coraz więcej rozwiązań produktowych, które  mogą być niezrozumiałe dla klientów. Firma liczy na to, że dzięki współpracy z Radą Reklamy uda się organizować działania marketingowe z odpowiedzialnością, przejrzystością oraz szacunkiem do klientów.

    – Chcemy jako lider rynku kreować standardy, które spowodują, że klient w przekazie marketingowym będzie otrzymywał informację, która jest rzetelna, przejrzysta, że będzie wiedział, czego może od nas oczekiwać i jaki produkt finalnie dostanie – zaznacza Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu Provident Polska

    Prezes Rady Reklamy ocenia, że firmy sprzedające produkty finansowe dla własnego dobra muszą zacząć pracować nad poprawą swojego wizerunku. Zresztą, jak zauważa, już zaczyna zdawać sobie z tego sprawę sama branża.

    – UOKiK też dał wyraźne sygnały branży finansowej, że powinna pracować, może nie tyle nad samym wizerunkiem, ile raczej nad poprawieniem relacji z konsumentami. Myślę, że kwestia kodeksu etyki reklamy, naszej roli i już kilkunastoletniego doświadczenia w tym obszarze, również międzynarodowego, daje nadzieje na to, że kwestia etyki w reklamie branży finansowej zostanie szybko uporządkowana.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Patronaty medialne

    Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

    Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

    > Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

    Prawo

    Rolnictwo

    Współpraca rolników i pszczelarzy przekłada się na wzrost i jakość plonów

    Sadownicy i rolnicy widzą realny wpływ pszczół na zwiększenie objętości i jakości uzyskiwanych plonów – dowodzą badania Kleffmann Group przeprowadzone dla Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin. Z kolei pszczelarze podkreślają, że obecność uli w pobliżu owadopylnych upraw pozwala na wzrost produkcji w pasiece. Rolnicy i pszczelarze decydują się więc na współpracę, która obu stronom daje wymierne korzyści.

    Patronat Newserii

    Praca

    Od przyszłego roku zmienią się zasady zatrudniania pracowników spoza UE

    Rolnicy czy właściciele firm budowlanych korzystających z usług wykonawców ze Wschodu będą musieli przygotować się na zmianę przepisów. Od nowego roku zamiast oświadczenia o zamiarze zatrudnienia cudzoziemca spoza Unii wprowadzone zostaną zezwolenia na pracę krótkoterminową lub sezonową, wydawane przez starostę. To może uderzyć w pracowników ze Wschodu, ale powinno zlikwidować nadużycia przy ich zatrudnianiu.

    Fundusze

    Największym zagrożeniem dla polskiej giełdy są obecnie potencjalne zmiany w systemie emerytalnym

    W przypadku kłopotów z zamknięciem deficytu budżetowego na poziomie wyższym niż 3 proc. PKB politycy mogą wrócić do pomysłu reformy emerytalnej. Możliwe jest przesunięcie części środków z OFE w kierunku państwowego systemu bądź całkowita likwidacja tzw. drugiego filara. Zdaniem Andrzeja Lisa z Altus TFI ewentualność przeprowadzenia takiej operacji stanowi obecnie największe zagrożenie dla rynku kapitałowego w Polsce.

    Finanse

    Deweloperzy czekają na szczegóły programu Mieszkanie Plus. Jego skutki będą odczuwalne od 2018 roku

    Ogłoszony przez rząd program Mieszkanie Plus nie powinien mieć dużego wpływu na rynek deweloperski – oceniają przedstawiciele RED Real Estate Development. Ich zdaniem klienci, których stać na zakup mieszkania lub mają zdolność kredytową, nie będą raczej poszukiwać tanich mieszkań na wynajem. Wszystko jednak zależy od kształtu programu. Ewentualne skutki zaczną być odczuwalne najwcześniej za dwa lata.