Newsy

PZU zyskuje nowych klientów. Zwiększyło udział w rynku ubezpieczeń majątkowych i na życie

2013-09-16  |  06:45

Udziały PZU w niektórych segmentach rynku nie tylko przestały spadać, ale nawet zanotowały lekkie odbicie. Grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów to obecnie w rynkowej strategii rozwoju PZU dwa najważniejsze produkty. Zdaniem prezesa PZU Andrzeja Klesyka, notowany wzrost liczby klientów wynika z faktu, że coraz częściej patrzą oni na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia.

 – Spadki udziałów w rynku nie tylko udało się zatrzymać, ale w niektórych segmentach rynku udział PZU wzrósł – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Jego zdaniem to efekt tego, że ludzie coraz częściej patrzą na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia. Rynkowe udziały PZU wyraźnie rosną w dwóch segmentach – ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczeń majątkowych.

 – Po stronie ubezpieczeń na życie nasz udział wzrósł o prawie 1 pkt. proc., mamy powyżej 43 proc. udziału w rynku, pomimo że niektórzy mówili, że niedługo PZU będzie miał tylko nieco powyżej 20 proc. – podkreśla Andrzej Klesyk. – W ubezpieczeniach majątkowych, szczególnie po stronie indywidualnej, a więc dla tzw. Kowalskiego, nasz udział w rynku wzrósł o 0,5 pkt. proc., mamy ponad 32 proc. udziału w rynku, co nas bardzo cieszy.

Prezes PZU podkreśla, że pod względem strategii rozwoju, dwa najważniejsze obecnie produkty firmy to grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów.

 – W ubezpieczeniach życiowych grupowych i indywidualnych kontynuowanych mamy ponad 11 mln klientów  – mówi prezes PZU.  – Można powiedzieć, że co druga dorosła osoba w Polsce jest ubezpieczona na życie w PZU. Prawie co trzeci samochód w Polsce jest ubezpieczony w PZU, więc jeżeli widzę wypadek, w którym biorą udział trzy auta, to już wtedy płaczę, bo najprawdopodobniej jeden z tych samochodów jest ubezpieczony u nas – dodaje Andrzej Klesyk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.