Newsy

Łódź juz przygotowuje się na siatkarski mundial za dwa lata

2012-09-21  |  06:15
Mówi:Hanna Zdanowska
Funkcja:Prezydent Łodzi
  • MP4

    Nie ma zagrożenia dla rozgrywania w Łodzi części meczów mistrzostw świata w siatkówce mężczyzn, które za dwa lata odbędą się w Polsce. – Miasto przygotowuje się organizacyjnie do tego turnieju – przekonuje prezydent Hanna Zdanowska. Duża hala, w której będą rozgrywane mecze, jest już gotowa, obok powstaje mniejszy obiekt, przeznaczony m.in. do treningów. Wprawdzie wiąże się to z dużymi nakładami finansowymi, ale te są już zarezerwowane w wieloletnim planie inwestycyjnym.

    Prezydent Łodzi zapewnia, że miasto będzie w pełni przygotowane do tego, by za dwa lata gościć uczestników światowego czempionatu. Swoje mecze będą oni rozgrywali w nowoczesnej Atlas Arenie.

     – Z tych dużych hal powstała jako pierwsza w Polsce i w tej chwili jest praktycznie wypełniona wielką ilością wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Hanna Zdanowska.

    Minusem jest brak hali rozgrzewkowej.

     – W tym celu wokół hali Atlas Arena znajduje się teraz olbrzymi plac budowy, ponieważ w bezpośrednim sąsiedztwie budujemy mniejszą halę, na 3,5 tysiąca osób, która będzie służyć do rozgrzewki, ale też jako hala dla naszych drużyn ligowych, dla sportu dziecięcego i młodzieżowego – tłumaczy Zdanowska.

    Wiąże się to z wydatkiem rzędu 50 milionów złotych. Prezydent miasta zapewnia, że mimo problemów budżetowych, znajdą się środki na realizację inwestycji.

     – Pieniądze już są w wieloletniej prognozie finansowej – tłumaczy. – One już są zarezerwowane, więc nie potrzebujemy szukać tych środków gdzie indziej.

    Hanna Zdanowska nie ukrywa, że liczy też na wnioskowaną dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Miasto będzie potrzebować również funduszy na promocję miasta. 

     – To jest wydatek rzędu ponad 7 mln zł, kwota dosyć znacząca – zauważa prezydent miasta. – Ale my już mieliśmy parę imprez, co prawda nie o charakterze światowym, ale np. mistrzostwa Europy w koszykówce kobiet i mogę powiedzieć z pełnym przekonaniem, że te pieniądze naprawdę się zwracają.

    Zapewnia, że osiągnięte zyski kilkukrotnie przewyższyły poniesione wówczas nakłady.

     – Wartość medialna była trzykrotnie wyższa od wkładu finansowego w promocję – mówi Hanna Zdanowska, zapewniając, że podobnego efektu nie udałoby się osiągnąć, organizując jakąkolwiek płatną kampanię promocyjną. Tym bardziej, że jej koszty byłyby porównywalne. – W tej chwili reklama już tak nie przemawia, bardziej coś przemycanego przy okazji, bo to działa bardziej na naszą podświadomość niż reklama – dodaje prezydent Łodzi.

    Siatkarskie mistrzostwa będzie ku temu znakomitą okazją.

     – Po Euro 2012, mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn będą następnym olbrzymim wydarzeniem w skali międzynarodowej, które odbędzie się w Polsce. Lepiej się kojarzyć z taką imprezą niż wydatkować te środki na reklamę, która niekoniecznie może przynieść aż taki efekt – podkreśla Zdanowska.

    Prezydent miasta zapewnia, że budowa nowej hali to nie jedyny element rozbudowy bazy sportowej w mieście.

     – Budujemy stadion, pierwszy stadion z prawdziwego zdarzenia w Łodzi – mówi. 

    Będzie on mógł pomieścić 17 tysięcy widzów.

     – Mamy dwa duże kluby specjalizujące się w piłce nożnej, to jest podstawa, ale stadion ma szansę pomieścić inne drużyny, m.in. naszą kluczową, bardzo znaną drużynę rugby – dodaje Zdanowska, zapewniając jednocześnie, że wszystkie obiekty będą gotowe do końca przyszłego roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.