Newsy

Warszawa zachęca turystów i mieszkańców do korzystania z aplikacji. Mają one pomóc w poznawaniu miasta i jego historii

2016-07-07  |  06:30
Mówi:Anna Witkowska
Funkcja:dyrektor
Firma:Stołeczne Biuro Turystyki
  • MP4
  • Warszawa postanowiła wykorzystać do promocji miasta najnowsze technologie. Stawia na aplikacje mobilne, które wykorzystują wirtualną rzeczywistość jako formę poznawania miasta i jego historii. Ostatnio powstała aplikacja wirtualnej rzeczywistości #HoryzontHistorii. Miasto proponuje także aplikację pozwalającą na selfie z awatarem Fryderyka Chopina.

    Nowoczesne technologie są niezwykle popularnym sposobem na poznawanie miasta. Wykorzystywanie tych nowych technologii to tendencja wyraźna na całym świecie i my również staramy się ja wykorzystywać – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Anna Witkowska, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.

    Współcześni turyści potrzebują dodatkowych bodźców wywołujących pozytywne emocje i skojarzenia z danym miastem. Trzeba wyjść temu naprzeciw i zapewnić im atrakcyjną formę zwiedzania.  

    Tworzymy aplikacje na urządzenia mobilne, wykorzystujemy rozszerzoną rzeczywistość, wirtualną rzeczywistość po to, żeby pokazać miasto w sposób, jaki nie jest do zobaczenia w normalnych warunkach. Chodzi o to, żeby pokazać miejsca, których nie można zwiedzić, a dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii jest to możliwe – tłumaczy Anna Witkowska.

    Warszawa jest popularnym miejscem wyjazdów na city break, czyli na krótkie wyjazdy, najczęściej weekendowe. W ubiegłym roku przyjechało do stolicy blisko 8 mln turystów. Przeważają turyści z Polski, zorganizowane wycieczki szkolne lub pracownicze. Ta tendencja się jednak zmienia i stolica staje się coraz bardziej popularnym kierunkiem przyjazdów gości z zagranicy.

    Stołeczne Biuro Turystyki wyprodukowało dwie aplikacje pozwalające zobaczyć Warszawę z innej perspektywy, zagłębić się w historię i poznać miejsca, których już nie ma.

    Aplikacja „Chopin in Warsaw”, wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość, pozwala zobaczyć miejsca, które już nie istnieją, do których normalnie nie ma obecnie dostępu, np. salonik Chopinów albo Pałac Saski – mówi Anna Witkowska – Dodatkowa aplikacja „Selfie with Chopin”, która dzięki geolokalizacji i technologii wykrywania twarzy pozwala sobie zrobić zdjęcie z wirtualną postacią Fryderyka Chopina, z awatarem Fryderyka Chopina  – dodaje.

    Aplikacje te cieszą się ogromną popularnością nie tylko wśród młodzieży. Zdjęcia można bez ograniczeń umieszczać na swoich portalach społecznościowych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.