Newsy

Ruch w biurach podróży z powodu ferii rośnie. Najpopularniejsze narty w Alpach i wypoczynek na Kanarach

2015-01-15  |  06:30
Mówi:Magdalena Plutecka-Dydoń
Funkcja:rzecznik prasowy
Firma:Neckermann Polska
  • MP4
  • W poniedziałek uczniowie z czterech województw rozpoczną ferie. Ruch w biurach podróży jest większy niż przed rokiem. Ciepła zima w kraju skłania miłośników nart do wyjazdu do Austrii czy Włoch. Nie brakuje jednak turystów, którzy w środku zimy wybierają wypoczynek na ciepłych plażach Wysp Kanaryjskich, Maroka czy Egiptu.

    Ferie to najpopularniejszy czas zimowego wypoczynku. W tym roku wiele rodzin spędzi je za granicą. Notujemy 18-proc. wzrost liczby klientów, którzy wyjadą w tym czasie, porównując do analogicznego okresu poprzedniego roku. Królują narty, aczkolwiek nie brakuje również zwolenników ciepłych temperatur i rodzinnego wypoczynku w słońcu – mówi agencji Newseria Biznes Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik prasowy biura podróży Neckermann Polska.

    W ubiegłym sezonie zimowym ponad 70 proc. wszystkich korzystających z usług biur podróży wybrało plażowanie – wynika z badania Travelplanet i Expander Advisors dotyczącego sezonu zimowego 2013/2014 (od 10 grudnia do końca marca). Plutecka-Dydoń podkreśla, że początek roku to dobry okres dla poszukujących okazji, można wówczas znaleźć atrakcyjne cenowo wyjazdy. Największą popularnością cieszą się Wyspy Kanaryjskie, Maroko i Egipt, ale rośnie także liczba osób wybierających egzotykę.

    W tym roku możemy mówić o wzroście zainteresowania dalekimi kierunkami, również ze względu na wiele możliwości wylotu i atrakcyjne ceny. Bezpośrednie loty na Kubę czy do Meksyku powodują, że te kierunki są coraz chętniej wybierane przez rodziny na ferie – mówi Plutecka-Dydoń.

    Największym zainteresowaniem cieszą się komfortowe hotele położone przy plaży z bogatą infrastrukturą zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Za tygodniowe wakacje w Egipcie w hotelu z opcją all inclusive trzyosobowa rodzina zapłaci od 5,4 tys. zł. Niewiele więcej za pobyt na Wyspach Kanaryjskich. Egzotyka to propozycja dla bardziej zamożnych, jedna osoba musi liczyć się z kosztami ok. 5-6 tys. zł.

    W ubiegłym roku na narty zdecydowało się 28 proc. wszystkich wyjeżdżających na urlop w sezonie zimowym (badania Travelplanet i Expander Advisors). Zdecydowana większość miłośników białego szaleństwa, bo blisko 80 proc., wybrała stoki w Austrii i we Włoszech. W tym roku liczba ta może być jeszcze większa. Turystów skłania do tego ciepła zima w kraju, bo w Alpach, w przeciwieństwie do polskich gór, śniegu jest pod dostatkiem. Rodziny doceniają też dobrą infrastrukturę i atrakcje dla najmłodszych.

    W większości kurortów bez kłopotów znajdziemy szkółkę narciarską, gdzie będziemy mogli zostawić dziecko pod okiem profesjonalistów. Wiele ośrodków we Włoszech, w Austrii, a także Czechach czy na Słowacji oferuje dodatkowe atrakcje, takie jak tory saneczkowe, lodowiska czy zabawę w snowparkach – wymienia Plutecka-Dydoń.

    Podkreśla, że ceny imprez narciarskich za granicą są porównywalne do tych w ubiegłym roku. Tańsza jest benzyna, co cieszy turystów, którzy zdecydowali się na opcję z dojazdem własnym. Wzrosła za to średnia cena przeznaczana przez klientów Neckermanna na rodzinny wypoczynek na nartach. Powodem jest to, że wybierają oni coraz wyższy standard hoteli.

    Tygodniowy wypoczynek w Austrii, w rejonie Kaprun, w hotelu 3-gwiazdkowym z dwoma posiłkami będzie kosztował rodzinę – dwie osoby dorosłe i dziecko – już od 2,4 tys. zł, w Czechach, w Harrachovie, od 1,6 tys. zł – ocenia rzeczniczka Neckermann Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.