Newsy

Ruszyły ostre przygotowania Polski do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej

2012-09-06  |  06:48
Mówi:Mirosław Przedpełski
Funkcja:Prezes
Firma:Polski Związek Piłki Siatkowej
  • MP4

    Po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, przygotowania do kolejnej wielkiej imprezy sportowej ruszają pełną parą. Za dwa lata w Polsce 23 drużyny będą walczyć o tytuł mistrza świata w siatkówce mężczyzn. – Ze strony organizacyjnej wiele rzeczy już zostało zrobionych – zapewnia prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej Mirosław Przedpełski. – Warto by  jeszcze pomyśleć, jak tę imprezę wykorzystać do promocji kraju.

    Polski Związek Piłki Siatkowej ostro ruszył z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej. Jak podkreśla Mirosław Przedpełski, przed organizatorami wciąż jest dużo pracy, mimo że wiele uzgodnień i przygotowań już zostało zamkniętych. Turniej odbędzie się jesienią 2014 roku w sześciu miastach Polski: w Gdańsku, Sopocie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Bydgoszczy i Wrocławiu.

     – Wszystkie umowy z miastami mamy już podpisane, poza Krakowem. Tam dopiero podpiszemy umowę, ale jest już list intencyjny. Wszystko jest uzgodnione, co w miastach będziemy mówić, jakie kwestie będziemy promować i co robić – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Przedpełski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

    Dopięte prawie na ostatni guzik są również kwestie odpowiedniej infrastruktury sportowej.

     – Wszystkie hale są gotowe oprócz Krakowa, gdzie dopiero powstaje. Ale nawet, jeśli Kraków nie zdąży wybudować, to mamy rezerwowe hale. Ta baza jest już w Polsce gotowa. My nie musimy budować stadionów, mamy sprawdzone hale, na których graliśmy imprezy, więc z tym nie ma żadnego problemu – zapewnia Mirosław Przedpełski, porównując czekające Związek wyzwania z tymi, przed którymi stali organizatorzy Euro 2012.

    Jednocześnie dodaje, że podobnie jak w przypadku piłkarskiego turnieju, warto wykorzystać obecność wielkich sportowców oraz kibiców do promocji Polski na świecie.

     – Musimy rozmawiać nie tylko z miastami, ale i Polską Organizacją Turystyczną oraz z rządem., również Radę Promocji Polski można w to włączyć. Euro pokazało, jak można fajnie wykorzystać sport do promocji kraju. Teraz po prostu trzeba wykorzystać Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej również pod względem turystycznym – podkreśla prezes Przedpełski.

    Tym bardziej, że przed Euro 2012 mocno postawiono na rozwój infrastruktury hotelarskiej, ale również transportowej, czyli lotnisk, dróg i kolei.

    Zdaniem prezesa PZPS, nie można porównywać pod względem promocji, obu sportowych wydarzeń.

     – Euro w Polsce było promowane bardzo mocno również przez UEFA. Budżet UEFA wynosi teraz 4 mld euro, więc to jest zupełnie inna skala przedsięwzięć. Ale myślę, że jak się dobrze postaramy, to możemy bardzo dużo dla Polski osiągnąć, promując nasze mistrzostwa – zapewnia Mirosław Przedpełski.

    Jak podkreśla, całkowity koszt organizacji MŚ w 2014 roku waha się od 150 mln do 200 mln zł. W dużej części pokrywa je PZPS oraz Telewizja Polsat, która wykupiła prawa do transmisji pierwszego w Polsce siatkarskiego mundialu. Szef Związku zapowiada jednak, że w sprawie finansowania będzie rozmawiał jeszcze z minister sportu i turystki, Joanną Muchą. Wierzy, że uda się znaleźć środki rządowe, które pomogłyby w promowaniu Polski poprzez zorganizowanie na światowym poziomie sportowej imprezy.

     – Oczywiście, my sobie poradzimy organizacyjnie, jeśli chodzi o przeprowadzenie turnieju, zakwaterowanie drużyn, itd., Ale uważam, że trzeba wykorzystać tę imprezę do promocji Polski i na to głównie są potrzebne pieniądze. Ja już rozmawiałem i z premierem, i z panią minister. Będziemy te rozmowy kontynuować. Jest taka szansa – zapewnia prezes Przedpełski.

    Jak powiedziała Agencji Informacyjnej Newseria Joanna Mucha, na razie nie można ze strony ministerstwa czy rządu deklarować żadnych kwot.

     – Proszę pamiętać, w jakim zakresie pomagał rząd w organizacji Euro. To były głównie inwestycje infrastrukturalne, związane właśnie z samą organizacją – mówi Joanna Mucha. – Natomiast rząd polski w żaden sposób nie finansował PZPN-u i organizatorów po stronie piłkarskiej.

    Zapewniła jednocześnie, że resort włączy się w finansowanie organizacji turnieju siatkarskiego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.