Newsy

Ryanairem z Modlina na 11 nowych trasach

2012-04-19  |  06:40
Mówi:Michael Cawley
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Ryanair
  • MP4

    Przewoźnik rzuca wyzwanie WizzAirowi. Na początku listopada zamierza uruchomić kolejne połączenia z podwarszawskiego Modlina. Chce również zwiększyć częstotliwość na większości istniejących tras. Samoloty będą startować z podwarszawskiego lotniska w Modlinie.

     - Ogłaszamy 11 nowych połączeń z lotniska Warszawa Modlin do miast obsługiwanych przez Ryanaira w całej Europie. Dodatkowo chcemy zwiększyć częstotliwość lotów na 8 kierunkach, których uruchomienie ogłosiliśmy kilka miesięcy temu – mówi Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira.

    Nowe trasy zostaną uruchomione na początku listopada. Sezon zimowy przewoźnik otworzy więc z 19 połączeniami do miast w całej Europie. W lutym największa tania linia lotnicza poinformowała, że będzie latać z Modlina do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Londynu i Milanu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu. 

     - Nowe kierunki to m.in. Barcelona, Bolonia we Włoszech, East Midlands, Prestwick, Liverpool, Manchester w Wielkiej Brytanii, Eindhoven w Holandii i Dusseldorf w Niemczech – wymienia wiceprezes przewoźnika.

    Spółka zapowiada, że z LOT-em i WizzAirem chce konkurować przede wszystkim ceną. Najtańsze kierunki, czyli Manchester, Liverpool i Bolonia będą kosztować od 49 zł, a bilet do Paryża od 59 zł. Cena pozostałych będzie kształtować sie w okolicach od 100 zł w jedną stronę.

    Ryanair planuje obsługiwać w Modlinie  1,5 mln pasażerów rocznie. Z komunikatu spółki wynika, że otworzenie dodatkowych kierunków pozwoli na utrzymanie nawet 1,5 tys. miejsc pracy na podwarszawskim lotnisku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.