Mówi: | Piotr Kiciński |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Dom Maklerski Cinkciarz.pl |
Rynek kantorów internetowych wciąż bez regulacji
Wciąż nie ma odpowiednich przepisów, które regulowałyby rynek kantorów w Polsce. Ich właściciele zapewniają jednak, że są one bezpieczne. Obecnie handel walutami w internecie odbywa się według regulacji dotyczących tradycyjnych kantorów. To oznacza, że w siedzibie firmy prowadzącej kantor internetowy musi być sejf, kuloodporna szyba oraz tablica z aktualnymi kursami oferowanych walut.
Działalność kantorów online podlega nadzorowi Ministerstwa Finansów i NBP. Właściciele i pracownicy tych firm muszą co roku składać zaświadczenia o niekaralności. Baza danych osobowych kantoru musi być zarejestrowana u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Nie ma jednak przepisów, które odnoszą się bezpośrednio do handlu walutami w sieci.
– W interesie rynku jest to, by opinia publiczna wiedziała, że rynek jest regulowany, jest dobrze zarządzany i firmy profesjonalnie na nim działające są dobrze zabezpieczone przed atakami hakerskimi w internecie, a ich działalność finansowa jest stabilna – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Kiciński, członek zarządu Domu Maklerskiego Cinkciarz.pl.
Niektórzy przedstawiciele branży twierdzą, że regulacja rynku jest konieczna, by zwiększyć zaufanie klientów do internetowych kantorów. Według przedstawiciela Cinkciarz.pl obecnie rynek dobrze reguluje się sam.
– Rynek internetowy, w związku z tym także rynek kantorów internetowych, to jest rynek prawie doskonale konkurencyjny. Rynek, w którym zaufanie klienta jest bardzo silnym, wewnętrznym regulatorem. W związku z tym każda firma, która chce na tym rynku odnieść sukces, musi dbać o to, żeby poziom satysfakcji klientów był wysoki, gdyż ryzyko reputacyjne jest bardzo istotne np. z punktu widzenia marketingu szeptanego – mówi Kiciński.
Zaufanie jest łatwo utracić i trudno odzyskać, więc firmy robią wszystko, aby utwierdzić klientów w przekonaniu, że zakup walut w sieci jest całkowicie bezpieczny.
– To jest jedna z barier rozwoju całego rynku, gdyż klienci poza czasem, jaki muszą zainwestować w nawiązanie relacji z naszym kantorem, muszą czasami pokonać pewien opór wewnętrzny – wyjaśnia Kiciński. – Przy czym dla osób, które aktywnie korzystają z internetu i już kiedykolwiek dokonywały zakupów w sklepach internetowych, poziom skomplikowania procesu jest zupełnie podobny.
Kantory internetowe muszą stosować ochronę przesyłanych informacji systemem SSL, czyli takie same zabezpieczenia jak w internetowych serwisach banków.
Czytaj także
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie
- 2024-03-01: Agenci sztucznej inteligencji pomogą osobom z niepełnosprawnościami korzystać z internetu. Zastosowanie rozwiązania może być jednak dużo szersze
- 2023-12-12: W tym tygodniu kolejny ważny wyrok TSUE. Banki może czekać „frankowe trzęsienie ziemi”
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-11-09: Banki centralne na potęgę kupują złoto do swoich rezerw. Notowanie kruszcu coraz wyższe
- 2023-09-19: Polacy entuzjastami w podejściu do nowych technologii. Pod względem bezpieczeństwa danych najbardziej ufają bankom
- 2023-10-10: Europejskim indeksom nie sprzyjają polityka gospodarcza i koniunktura. Firmy coraz mniej chętnie sięgają po źródła finansowania na rynek publiczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.