Newsy

Santander Consumer Bank zyskuje na współpracy z Justyną Kowalczyk. Klienci są gotowi wiązać się z bankiem na dłużej

2016-05-06  |  06:45
Mówi:Arkadiusz Przybył, prezes zarządu Santander Consumer Banku

Justyna Kowalczyk, mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich

  • MP4
  • Od jesieni ubiegłego roku trwa współpraca Santander Consumer Banku z  Justyną Kowalczyk, jedną z najsłynniejszych polskich sportsmenek. Mistrzyni olimpijska reklamuje szybki kredyt gotówkowy Santander Consumer Banku, bank zaś sponsoruje biegaczkę i za jej namową bierze udział w akcjach charytatywnych. Zyski są nie tylko wizerunkowe. Z obserwacji banku wynika, że od czasu nawiązania współpracy klienci chętniej korzystają z jego długoterminowych usług.

    Współpraca z Justyną Kowalczyk, jako najbardziej rozpoznawalną polską sportsmenką, to zdecydowanie dobra inwestycja – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Przybył, prezes zarządu Santander Consumer Banku. – Już teraz, po zakończeniu pierwszego sezonu, możemy powiedzieć, że rozpoznawalność Justyny oraz jej cechy, takie jak upór, dążenie do celu i pozytywne nastawienie, przekładają się na postrzeganie banku przez naszych klientów. Widzimy, że więcej osób postrzega pozytywnie nasz bank.

    Jak podkreśla, dobrze wpływa to na rozpoznawalność marki, a to z kolei pozwala rozszerzać relacje z klientami.

    Justyna Kowalczyk od jesieni ub.r. promowała kredyt gotówkowy, możliwy do zaciągnięcia w 15 minut. Zdaniem Arkadiusza Przybyła akcja zaowocowała wzmocnieniem wizerunku i siły marki, co znalazło odzwierciedlenie w wyższej dochodowości działalności i większej lojalności klientów.

    Na koniec I kwartału Grupa Santander Consumer Bank miała 14,3 mld zł udzielonych kredytów, o 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki wzrostowi portfela kredytów gotówkowych i kart kredytowych. Z kolei zobowiązania wobec klientów, czyli m.in. środki zgromadzone na lokatach i depozytach, wyniosły 7,9 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o blisko 20 proc.

    Współpraca z Santander Consumer Bankiem bardzo dużo ułatwia, ponieważ bank, jako dobry sponsor, pomaga mi i finansowo, i marketingowo. Mogę sobie pozwolić na wszystko, co jest mi potrzebne, by na odpowiednim poziomie uprawiać sport – podkreśla Justyna Kowalczyk.

    Dla biegaczki, która ostatnio zwyciężyła w biegu na 25 km w Islandii, sezon 2015/2016 już się zakończył, natomiast na dniach rozpoczną się przygotowania do kolejnego.

    Oprócz tego, że jesteśmy głównym sponsorem Justyny w jej działalności narciarskiej, oraz oprócz tego, że jest ona ambasadorką naszej marki, co przekłada się na nasz biznes, dodatkowo Justyna zainspirowała nas do rozszerzenia działalności charytatywnej, do nawiązania współpracy z Polskim Towarzystwem Walki z Mukowiscydozą – mówi Przybył. – My ze swojej strony zainspirowaliśmy Justynę do tego, żeby była ambasadorem Akademii Zdrowia Santandera. To projekt, poprzez który bank chce popularyzować aktywność fizyczną i sport wśród Polaków.

    Santander Consumer Bank działa w Polsce pod tą marką od 2006 roku. Ma ponad 300 oddziałów i specjalizuje się w udzielaniu kredytów, obsłudze kart, leasingu i sprzedaży ratalnej. Obsługuje 33 tys. placówek handlowych, oferując kredyty ratalne, oraz 800 salonów i dealerów samochodowych, w których proponuje kredyt samochodowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.