Newsy

Sardynia cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków. W 2015 roku wyspę odwiedziło ponad 17 tys. polskich turystów

2016-01-05  |  06:30

Polacy pokochali Sardynię. Są na 11. miejscu spośród krajów, których obywatele odwiedzili w tym roku tę wyspę. Szczególnie popularne były wyjazdy typu city break, a więc pobyty 4–5 dniowe. Zwiększenie zainteresowania Polaków Sardynią wynika w dużej mierze z uruchomienia tanich połączeń lotniczych.

Włochy od lat cieszą się ogromną popularnością wśród polskich turystów. Z danych KPMG wynika, że kraj ten znajduje się na trzecim miejscu, zaraz po Chorwacji i Hiszpanii, jako preferowany kierunek wyjazdu. Według Banca d’Italia wydatki polskich turystów we Włoszech w 2014 roku wyniosły 624 miliony euro. Zdaniem ekspertów Polaków przyciąga przede wszystkim włoski styl życia oraz dziedzictwo kulturowe Włoch. O atrakcyjności tego kierunku świadczy także oferta pielgrzymkowa i gastronomiczna – z raportu firmy PizzaPortal.pl wynika, że kuchnia włoska należy do najbardziej lubianych przez Polaków.

– Zastanawiam się, dlaczego Polacy kochają Włochy. Myślę, że jesteśmy dosyć podobni pod względem sposobu myślenia, sposobu bycia i sposobu przeżywania pewnych rzeczy. Na przykład w biznesie to widać często, że jest łatwiej przyjeżdżać do Polski, żeby robić biznes, bo nie ma takich różnic kulturowych, które można spotkać w innych krajach – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Elisabetta Caprino, sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

W ostatnich latach coraz większą popularność zyskuje zwłaszcza Sardynia, do czego przyczyniło się m.in. uruchomienie tanich połączeń lotniczych do Cagliari. Z danych Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej wynika, że w pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku na Sardynię przyjechało 17 tys. Polaków. Sprawia to, że Polska znajduje się na 11. miejscu pośród krajów, których obywatele odwiedzili w tym roku Sardynię. Wśród Polaków szczególnie popularne są zwłaszcza wyjazdy typu city break średnia długość pobytu polskich turystów to 5 dni.

Morze na Sardynii jest naprawdę piękne i jest porównywalne do mórz, które są bardziej znane w Miami czy na Karaibach. Natomiast jest blisko, to są dwie godziny lotu i można np. na weekend wpaść i mieć właśnie taki klimat.  Dobre jedzenie, myślę, że lepsze niż na Karaibach – mówi Elisabetta Caprino.

Zdaniem ekspertów Polaków na Sardynię przyciągają wspaniałe plaże, dobry klimat, piękna przyroda, kuchnia, architektura oraz możliwość uprawiania sportów wodnych. Przeżywająca wyraźny wzrost zainteresowania ze strony turystów wyspa coraz bardziej uwzględnia zapotrzebowania przyjezdnych i dopasowuje je do rosnących potrzeb polskiego rynku. Resort turystyki stawia m.in. na rozwój pól golfowych, stadnin konnych, tras do wycieczek rowerowych.

Sardynia jest też bardzo charakterystyczna, bo rzeczywiście jest to morze, ale w środku są góry, więc idzie się zupełnie do innego świata, jak się wchodzi do środka Sardynii. I są pasterze, owce i zupełnie inne atrakcje, które też warto zwiedzić czy obejrzeć – mówi Elisabetta Caprino.

Nie tylko Polacy coraz chętniej jeżdżą na Sardynię. W 2015 roku wyspa zanotowała dwucyfrowy wzrost ruchu turystycznego – w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku liczba przyjazdów wzrosła o prawie 24 proc, a liczba pobytów o 35,5 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.