Mówi: | Sławomir Uherek |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | Saturn Polska |
Saturn inwestuje w sklepy dla fanów nowych technologii
Saturn, sieć sklepów z elektroniką użytkową, będzie intensywniej rozwijać sieć mniejszych, specjalistycznych sklepów z produktami najwyższych technologii. Przy współpracy z producentem sprzętu firmą Samsung sieć otworzyła pierwszy Saturn Samsung Store w Galerii Katowickiej.
Saturn liczy na sukces tego przedsięwzięcia, bo – jak podkreślają przedstawiciele sieci – nowy format jest odpowiedzią na potrzeby rynku i klientów.
– To pierwszy sklep Samsung Saturn Store. To, czy będą kolejne, zależy od powodzenia tego eksperymentu – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający sieci Saturn. – Głęboko wierzę, że skończy się to sukcesem, bo zarówno marka Saturn, jak i Samsung są liderami technologii w swoich branżach. Wierzę, że klienci odpowiedzą na to wieloma wizytami i dobrymi zakupami.
Pierwszy Samsung Saturn Store jest znacznie mniejszy od typowego sklepu sieci Saturn. To świadoma decyzja. Przedstawiciele Saturna opierając się na badaniach preferencji klientów, zauważyli, że ostatnio rośnie grupa kupujących, którzy poszukują wyspecjalizowanych sklepów i chcą mieć w zasięgu ręki wszystko, co ich interesuje.
– W dużych sklepach mamy ofertę wielu działów, ofertę przekrojową innych asortymentów, nie tylko wysokie technologie. Natomiast małe formaty zlokalizowane w centrach o wysokim trafficu czy dużej liczbie klientów, są skonstruowane tak, by klient, w miejscu do którego często przychodzi, czyli w galerii handlowej, na małej powierzchni miał dostęp do wszystkich najnowszych technologii – zaznacza dyrektor zarządzający sieci Saturn.
Podkreśla, że dziś klienci poszykują produktów elektronicznych, z którymi mogą się przemieszczać. Najlepiej sprzedają się takie urządzenia, jak smartfony, tablety i laptopy, czyli te umożliwiające korzystanie z mobilnego internetu.
– Skupiamy się teraz na najwyższych technologiach, co też bardzo wyraźnie komunikujemy razem z liderem tych technologii, czyli Samsungiem – mówi Sławomir Uherek. – Nasze przedsięwzięcie odpowiada na potrzeby klientów, na rozwijający się rynek właśnie w kategorii urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii.
W nowym sklepie dostępne będą jednak nie tylko urządzenia mobilne, lecz także innowacyjne produkty AGD z segmentu premium, m.in. lodówki i pralki.
Saturn Samsung Store to element nowej oferty sieci. W ubiegłym roku Saturn uruchomił format specjalistycznych sklepów poświęconych technologiom mobilnym i akcesoriom.
Czytaj także
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-01-22: Silne zakłócenia w transporcie międzynarodowym. Niedługo mogą odczuć je też europejscy konsumenci
- 2024-01-08: Centra zdrowia psychicznego wkrótce zapewnią opiekę dla mniej więcej połowy populacji Polski. Będzie ich jeszcze więcej
- 2023-09-20: Blisko połowa Polaków nie akceptuje krzyku i płaczu dzieci w restauracjach. Trudno im także znieść podróż pociągiem z głośnym maluchem
- 2023-05-22: Świetlane perspektywy branży centrów przetwarzania danych. Kluczowe przy ich projektowaniu stają się kwestie ekologii i oszczędzania energii
- 2023-04-28: Firma bp ocenia możliwości inwestycji w farmy wiatrowe na Bałtyku. Obok elektromobilności i fotowoltaiki to kolejny kierunek inwestycji koncernu
- 2023-05-26: Polskie firmy coraz chętniej migrują do chmury. Sektor publiczny i branże tradycyjne jak przemysł czy budownictwo nadal nie wykorzystują w pełni jej potencjału
- 2023-04-07: Wielkanocny koszyk coraz częściej bez jajek trójek. Rośnie sprzedaż jajek z chowu bezklatkowego
- 2023-03-30: Centra danych chcą redukować swój ślad węglowy. Inwestują nie tylko w zieloną energię, lecz także w odpowiednie materiały budowlane i systemy chłodzenia
- 2023-03-01: Polski rynek centrów danych czeka w nadchodzących latach boom inwestycyjny. Interesuje się nim coraz więcej globalnych graczy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.