Newsy

Saturn rusza do walki o sprzedaż produktów Apple w Polsce. W Krakowie uruchomił specjalistyczny punkt z ofertą producenta

2015-07-01  |  06:30

Sieć marketów Saturn uruchomiła kolejny Apple Shop. Decyzja o otwarciu sklepu w Galerii Krakowskiej wiąże się z rosnącym zainteresowaniem konsumentów zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Klienci mogą tam nie tylko znaleźć innowacyjne produkty, lecz także poznać ich funkcjonalność i możliwości, jakie oferują w codziennym życiu. Saturn zapowiada, że to właśnie tu będą miały premierę nowości wypuszczane przez Apple na rynek.   

Otwarcie Apple Shop w Saturnie w Galerii Krakowskiej było odpowiedzią na rosnące potrzeby i zainteresowanie klientów najwyższymi technologiami. Rozwiązania, zwłaszcza te łączące ludzi, czyli tzw. connectivity, cieszą się coraz większą popularnością, dlatego stworzyliśmy miejsce, które gromadzi entuzjastów oraz osoby potrzebujące doradztwa, a przede wszystkim miejsce przeglądu najnowszych rozwiązań na rynku – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Piotr Bieńkowski, dyrektor marketu Saturn w Galerii Krakowskiej.

W sklepie można znaleźć wszystkie produkty Apple'a dostępne na polskim rynku, także nowości, m.in. iPhone 6 i iPhone 6 Plus, iPad Air 2, iPad mini 3 z czytnikiem linii papilarnych Touch ID, nowy MacBook Pro, iMac z wyświetlaczem Retina 5K. Przy zakupie każdego urządzenia Mac czy iOS można też bezpłatnie pobrać aplikację iWork czy iLife.

Nie ma w zasadzie takiego rozwiązania technologicznego, z którym nasi klienci nie mogliby się zapoznać i na temat którego nie mogliby uzyskać kompetentnej wiedzy na temat funkcjonalności, zalet i szczegółów technologicznych. Jesteśmy sklepem premium, dbamy o to, by wszelkiego rodzaju nowości pojawiały się w pierwszej kolejności u nas. Mogę zagwarantować, że wszelkie premiery powinny pojawiać się w tym miejscu – mówi Bieńkowski.

Dyrektor Saturna w Galerii Krakowskiej przekonuje, że w sklepie duży nacisk kładziony jest na jakość obsługi. Pracownicy mają nie tylko wiedzę, to również pasjonaci, którzy potrafią przedstawić wszystkie możliwości danego urządzenia

To osoby, które z autopsji mogą powiedzieć, w jaki sposób dana technologia może pomagać w codziennym życiu. Nie tylko w sferze komunikacji, lecz także dostępu do informacji. Nie można również zapominać o wszelkiego rodzaju hobbystycznych aplikacjach. Nasi pracownicy potrafią doradzić i zademonstrować, w jaki sposób można z tych urządzeń korzystać – podkreśla Bieńkowski.

Polacy chętnie przyswajają nowe trendy, coraz częściej korzystają też z nowoczesnych urządzeń technologicznych. Raport „Polska jest mobi 2015” wskazuje, że smartfony posiada 58 proc. osób, co piąta ma tablet. Większa jest także świadomość, w jaki sposób używać urządzeń oraz jakie są ich możliwości. Dlatego otwarcie sklepu 27 czerwca przyciągnęło klientów, Saturn liczy też na dobre wyniki w najbliższym czasie.

Pierwsze godziny były bardzo gorące. Był nawet mały wyścig po towary promocyjne. To także święto naszych klientów, jesteśmy naprawdę zadowoleni z tych pierwszych chwil – ocenia dyrektor Saturna.

Apple Shop w Galerii Krakowskiej to drugi tego typu punkt w sieci Saturn. Pierwszy sieć otworzyła w Warszawie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.