Mówi: | Iga Świątek, tenisistka, zwyciężczyni wielkoszlemowego French Open Jolanta Stryjczak, PR manager Xiaomi na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie |
Iga Świątek awansowała do Top 10 światowego rankingu tenisa i szykuje się do obrony French Open. Kulisy jej przygotowań mogą śledzić użytkownicy Xiaomi
Iga Świątek to najmłodsza tenisistka z pierwszej dziesiątki rankingu WTA. Po triumfie w Rzymie awansowała na dziewiątą pozycję. Teraz wyznacza sobie nowe cele, z których najważniejszymi są obrona wielkoszlemowego Rolanda Garrosa i igrzyska olimpijskie w Tokio. Polka dba także o marketingową stronę swojej kariery – do tej pory wystąpiła już w kilku kampaniach reklamowych. Niedawno dołączyła także do Xiaomi Polska jako ambasadorka marki i członkini społeczności Mi Community, gdzie podzieli się z fanami informacjami o swoim życiu i karierze. Będą oni mogli nawet wygrać pojedynek na korcie z mistrzynią French Open.
– To jest taki cel, który właściwie ma każde dziecko zaczynające grać w tenisa, żeby np. być właśnie w Top 10, później w Top 5, później w pierwszej trójce na świecie, więc naprawdę jestem przeszczęśliwa, że udało mi się to osiągnąć. Ale teraz mamy oczywiście kolejne cele na horyzoncie i największym wyzwaniem będzie utrzymanie tego rankingu i bycie bardzo stabilnym zawodnikiem i sportowo mądrym, żeby być w stanie przez wiele lat utrzymać się właśnie w tej dziesiątce, więc będziemy teraz nad tym pracować i kolejne wyzwania przed nami – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Iga Świątek.
Polka to pierwsza tenisistka urodzona w XXI wieku, która awansowała do czołowej dziesiątki rankingu WTA. Dokonała tego po triumfie w turnieju WTA w Rzymie i deklasacji rywalki z Czech w finale. To trzeci tytuł w karierze 19-latki z Warszawy. W styczniu tego roku wygrała turniej w Adelajdzie, zaś w zeszłym roku triumfowała na paryskich kortach Rolanda Garrosa. Obrona wielkoszlemowego tytułu to jeden z głównych celów tenisistki na ten rok, jednak Iga Świątek dba także o marketingową stronę swojej kariery.
Niedawno polska tenisistka została też ambasadorką Xiaomi Polska. W ramach współpracy dołączyła do fanów marki w serwisie Mi Community, gdzie publikuje nie tylko wpisy, lecz także zdjęcia i filmy, w których dzieli się informacjami ze swojego życia. Fani Xiaomi będą mogli także wziąć udział w konkursie, w którym zwycięzca będzie mógł zmierzyć się na korcie z Igą Świątek.
– Chcemy odkryć Igę Świątek nie tylko jako tenisistkę, ale jako osobę, która osiągnęła tak bardzo wiele w tak młodym jeszcze wieku – wskazuje Jolanta Stryjczak, PR manager na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie w Xiaomi.
– Xiaomi i ja mamy podobne wartości, sama jestem również rozwijającą się firmą. Mamy wspólne ścieżki rozwoju, które mogą być bardzo pozytywne i oddziaływać na innych ludzi – podkreśla Iga Świątek.
Polska tenisistka w serwisie Mi Community pokazuje, jak wyglądają jej przygotowania do treningu. Pierwszy wpis dotyczył jej występu w turnieju Mutua Madrid Open, w którym Polka odpadła dopiero w starciu z liderką światowego rankingu WTA, oraz drogi do imprezy w Rzymie.
– Xiaomi jest bardzo ambitne i widać, że ma ogromny potencjał, więc mam nadzieję, że wspólnie będziemy się rozwijać i też w przyszłości będą możliwe projekty, które przybliżą innym ludziom mój sport i że będzie to możliwe dzięki Mi Community, gdzie będę dzielić się swoimi wrażeniami i tym, jak wygląda moje życie – zapowiada.
Mi Community to miejsce spotkań fanów technologii i marki Xiaomi. Poza samymi technologiami członkowie poruszają w nim także tematy zdrowia czy sportu. Dołączenie do tej szybko rozwijającej się społeczności światowej klasy tenisistki to kolejny dowód na ścieranie się świata technologii i sportu.
– Sport i smartfony to obecnie nierozerwalne rzeczy. Niezależnie od tego, czy uprawiamy sport wyczynowo, czy np. biegamy rekreacyjnie, to zawsze z tej technologii korzystamy – mówi Jolanta Stryjczak. – Korzystamy ze smartfona, inteligentnej opaski, smartwatchy po to, żeby zmierzyć swoje osiągnięcia. Dzięki temu też nawet wiemy, gdzie byliśmy i co się w danym momencie wydarzyło.
Świat sportu i nowych technologii coraz mocniej się przenika. Z badania panelu Ariadna na zlecenie Xiaomi wynika, że smartfony są ważne dla aktywnych sportowców, którzy używają ich podczas treningu. Dzielenie się wynikami ćwiczeń czy przejechanymi trasami jest jednym z najlepszych sposobów motywacji i robi to blisko 80 proc. zaawansowanych sportowców i co piąty amator. Sport na smartfonie lubimy także oglądać i sprawdzać jego wyniki, szczególnie w podróży – tak zadeklarowało ponad 30 proc. badanych, głównie mężczyzn.
125. edycja turnieju wielkoszlemowego French Open rozpocznie się 30 maja. Tytułu w kobiecym singlu będzie bronić Iga Świątek, zaś w męskim – Rafael Nadal. Zwycięzcy zarobią po 1,6 mln euro i 2000 pkt w rankingu.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-04-15: Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie
- 2024-03-28: Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
- 2024-04-02: Wiedza Polaków o wodorze zatrzymała się na etapie podstawówki. Większość nie zna zastosowań tego pierwiastka w energetyce
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-15: Polscy seniorzy w ogonie UE pod względem umiejętności cyfrowych. Rząd chce zaangażować w edukację media publiczne
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2024-02-07: Polacy coraz chętniej korzystają z ortodoncji estetycznej. Dzięki technikom cyfrowym leczenie jest mniej uciążliwe
- 2024-02-22: Ewa Wachowicz: Mam burzę pomysłów na nowy sezon „Ewa gotuje”. Po podróży do Kambodży jestem zafascynowana smakami azjatyckimi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.