Newsy

Internauci żywo dyskutują o sporcie osób niepełnosprawnych. Natalia Partyka najbardziej rozpoznawaną paraolimpijką

2016-08-12  |  06:30

W czerwcu i lipcu na temat sportu osób niepełnosprawnych pojawiło się 4,2 tys. informacji w prasie, telewizji, radiu, internecie i mediach społecznościowych. Blisko połowa z nich dotyczyła zbliżających się igrzysk paraolimpijskich, które będą miały miejsce w Rio miedzy 7 a 18 września. Wśród paraolimpijczyków największą popularnością cieszy się  Natalia Partyka – na jej temat pojawiło się ok. 1,2 tys. informacji, które mogły zostać wyświetlone nawet 7,5 mln razy.

– W IMM przygotowaliśmy analizę wizerunku medialnego Natalii Partyki, która zgodnie z naszymi danymi została najbardziej rozpoznawalną paraolimpijką. Na jej temat ukazało się ponad 70 proc. wszystkich informacji w prasie, radiu, telewizji i social mediach – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

Najczęściej na temat Natalii Partyki pisano na portalach internetowych. Na Facebooku pojawiło się blisko 60 proc. wszystkich wzmianek. Tenisistka stołowa jest jedyną reprezentantką Polski i jednym z niewielu sportowców na świecie, która bierze udział zarówno w olimpiadzie, jak i w paraolimpiadzie.

 Natalia ma własną stronę na Facebooku oraz własną stronę internetową. Na Facebooku zebrała już ponad 35 tys. fanów, z którymi regularnie utrzymuje kontakt. Wstawia też zdjęcia z treningów, z przygotowań do Rio. Aktywnie reagują również sami internauci, wyrażając gorące wsparcie dla działań Natalii. Imponuje im odwagą, radością życia, pasją oraz determinacją w realizacji swoich marzeń. Pokazuje, że niemożliwe staje się możliwe – mówi Masalska.

Jak podkreśla, o polskiej tenisistce stołowej jest głośno także ze względu na jej pozasportowe aktywności. Natalia Partyka wspólnie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce i Fundacją Dobra Sieć założyła Fundusz Stypendialny wspierający młodych sportowców.

 W ramach działalności tego funduszu został stworzony również portal crowdfundingowy DamNaSport.pl, poprzez który zbierane są pieniądze na sportowców, którzy sami sobie nie mogą pozwolić na realizację marzeń – mówi Karolina Masalska.

Wzmianki na temat Partyki pojawiały się przy okazji m.in. spotkań z przedstawicielami władz przed rozpoczęciem Igrzysk XXXI Olimpiady w Rio czy wywiadu telewizyjnego dla TVP.

– W IMM zbadaliśmy również hasło „sport osób niepełnosprawnych”. Na jego temat w badanym okresie pojawiło się prawie 4 tys. wzmianek, które wzbudziły niemal 8,5 tys. interakcji – wyjaśnia Karolina Masalska.

W Top 5 sportowców poza Natalią Partyką znaleźli się także Rafał Wilk (handbike), Maciej Lepiato (lekkoatletyka), Bartosz Tyszkowski (pchnięcie kulą i rzut dyskiem) oraz Michał Derus (sprint).

Sporo informacji pojawiło się w kontekście fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko w ramach organizowanego przez fundację 13. Dnia Integracji. Szerokim echem odbiła się również informacja na temat objęcia przez Annę Lewandowską funkcji ambasadora olimpiad specjalnych. Jak zauważamy w naszych analizach, przyczyniło się to do wzrostu zainteresowania sportem osób niepełnosprawnych, ponieważ w momencie podania tych informacji do wiadomości publicznej miedzy 18 a 20 czerwca wzrost tych wzmianek był znaczący – mówi specjalistka ds. PR w IMM.

Brytyjski kanał Channel 4 stworzył specjalny film reklamujący zmagania paraolimpijczyków w Rio. Na YouTube ma on już prawie 4 mln wyświetleń.

– Również w Polsce prowadzona jest kampania promująca XV Letnie Igrzyska Paraolimpijskie w Rio. Na ponad 400 przystankach w Polsce umieszczono citylighty ze zdjęciami paraolimpijczyków i olimpijczyków, które w oczach społeczeństwa mają niwelować różnicę pomiędzy rywalizacją osób pełnosprawnych a niepełnosprawnych, bo w końcu wszyscy są takimi samymi sportowcami – mówi Karolina Masalska.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.