Newsy

Sportowcy zachęcają dzieci do aktywności fizycznej. W ogólnopolskiej akcji bierze udział 200 podstawówek

2019-05-28  |  06:15
Mówi:Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy, ambasador II edycji Drużyny Energii

Danuta Kalicińska, nauczycielka wychowania fizycznego, Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamienicy

Janusz Piotrowski, nauczyciel wychowania fizycznego, Szkoła Podstawowa nr 1 w Kamienic

Funkcja:Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich, ambasador Drużyny Energii

Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance Polska

  • MP4
  • Zbliża się finał II edycji Drużyny Energii – ogólnopolskiego programu, który ma zachęcić uczniów polskich podstawówek do uprawiania sportu i zdrowego odżywiania. Wielki finał z udziałem gwiazd sportu odbędzie się 12 czerwca na gdańskim Stadionie Energa, gdzie trzy najlepsze w Polsce podstawówki odbiorą czeki na wyposażenie sal gimnastycznych i sprzęt sportowy.

    Projekt Drużyny Energii był skazany na sukces. Trzeba było po prostu dobrać odpowiednich ludzi. Tutaj wszyscy tworzymy fajną paczkę, zgraną, uśmiechniętą, która ma przede wszystkim dobry kontakt z dziećmi. Tak naprawdę chodzi o to, żeby z nimi rozmawiać, zachęcać je do wyrzucenia na chwilę telefonów, komputerów i innych iPadów i poświęcenia chwili na to, żeby wyjść z domu i uprawiać sport – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes ambasador akcji Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy Canal+.

    Drużyna Energii to ogólnopolski program sportowo-edukacyjny skierowany do uczniów klas VI–VIII szkoły podstawowej, którego partnerami są Grupa Energa i New Balance. Jego głównym celem jest przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych.

    Trwa druga edycja. W obu nadesłano łącznie kilkadziesiąt tysięcy filmików z ćwiczeniami wykonywanymi przez dzieci. Staraliśmy się stworzyć program, który będzie trwał nie kilka dni czy tygodni, ale cały rok szkolny. Po drugie, jest to program, który mocno angażuje dzieciaki poprzez urządzenia, z których na co dzień korzystają, czyli telefony komórkowe i tablety. Jesteśmy obecni w tym kanale, pokazujemy, dlaczego warto ćwiczyć i jak to robić, a dodatkowo wplatamy w tę komunikację ważne tematy związane ze zdrowym żywieniem – mówi Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance w Polsce.

    Do angażowania młodzieży Drużyna Energii wykorzystuje internet i media społecznościowe. Program wspierają też znani i lubiani przez młode pokolenie ambasadorzy: piłkarz Marek Citko, siatkarz Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, piłkarski freestyler Krzysztof Golonka, mistrzyni Europy w siatkówce Izabela Bełcik oraz najlepszy dunker świata Rafał Lipiński.

    Cechą naszych czasów jest wykorzystanie odpowiednich środków przekazu. Dzieciaki spędzają w większości wolny czas, śledząc poczynania internetowych celebrytów czy ulubionych sportowców. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do nich również z wartościową treścią, przekazać sportowe emocje – mówi Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich.

    Raz w miesiącu na stronie internetowej projektu ambasadorzy publikują cztery filmy z ćwiczeniami, które uczniowie muszą powtórzyć. Za każde wideo, w którym powtórzą trening mistrzów, szkoła otrzymuje punkty. Najlepsza podstawówka zyskuje miano zwycięzcy miesiąca i wygrywa wizytę ambasadorów, a także ma szansę na udział w wielkim finale. 

    W tym miesiącu zwycięską podstawówką, którą odwiedzili ambasadorzy Drużyny Energii, okazała się Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Warszawy w Kamienicy, 3-tysięcznej miejscowości w województwie małopolskim. O zwycięstwo w maju nie było łatwo, bo maksymalną liczbę filmów z ćwiczeniami przesłało aż 6 szkół. Ambasadorzy uznali, że uczniowie z Kamienicy wykazali się największą kreatywnością i starannością, dzięki czemu wygrała właśnie ta placówka. Nagrodą był wspólny trening z mistrzami sportu, połączony m.in. z konkursem i pokazem piłkarskich trików.

    Sukces zawdzięczamy temu, że w naszej pracy nie ograniczamy się tylko do lekcji. Zapraszamy dzieci w czasie przerw, jedni grają w piłkę nożną, inni rzucają do kosza, jeszcze inni grają w siatkówkę, więc oni tutaj cały czas są w ruchu. Nie pozwalamy im siedzieć na korytarzach – mówi Janusz Piotrowski, nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 1 w Kamienicy.

    Dzieci w naszej szkole generalnie chętnie uprawiają sport. Działa u nas klub sportowy, gdzie sekcją główną jest piłka nożna i piłka siatkowa. Często bierzemy udział w akcjach podobnych do tej i propagujemy sport na co dzień, czyli na placach sportowych, boiskach, dzieci wyjeżdżają na zawody sportowe. To zaraża całą szkolną społeczność, buduje sportową atmosferę – dodaje Danuta Kalicińska, nauczyciel wychowania fizycznego.

    Ostatni miesiąc sportowej rywalizacji w II edycji Drużyny Energii potrwa do 2 czerwca. Uczniowie mierzą się w nim z zadaniami od ambasadorów, m.in. dwutaktem od Rafała Lipińskiego i żonglerką głową w parach od Marka Citki. Dla uczniów z całej Polski to już ostatnia szansa, żeby ambasadorzy odwiedzili właśnie ich szkołę. 12 czerwca na Stadionie Energa w Gdańsku spotkają się wszyscy zwycięzcy etapów. Trzy podstawówki z najlepszymi wynikami w rywalizacji sportowej odbiorą tam czeki na wyposażenie sal gimnastycznych w sprzęt sportowy, a najlepsza z nich otrzyma dodatkowo okazały Puchar Drużyny Energii.

    Druga edycja Drużyny Energii powoli zbliża się do końca. Zostały nam do odwiedzenia jeszcze dwie szkoły, więc na horyzoncie widać już finał, który odbędzie się 12 czerwca w Gdańsku – mówi Bartek Ignacik.

    Szykujemy dużą fetę na Stadionie Energa w Gdańsku. Poza częścią sportową będą niespodzianki w postaci występów artystycznych oraz wspaniałych, lubianych przez dzieciaki gości ze świata sportu i show-biznesu – zapowiada Robert Leszczyński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.