Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalistka ds. PR |
Firma: | IMM |
Za tydzień startują igrzyska paraolimpijskie. Rafał Wilk wzbudza największe zaangażowanie w social mediach
Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do rywalizacji – wynika z danych IMM. Największa liczba publikacji dotyczyła Natalii Partyki, ale to Rafał Wilk, dwukrotny mistrz paraolimpijski w handbike’u, zbiera najwięcej lajków.
– Na chwilę przed zbliżającymi się igrzyskami paraolimpijskimi ponownie przyjrzeliśmy się bliżej wizerunkowi medialnemu polskich paraolimpijczyków. Na temat paraolimpiady od 1 czerwca do 22 sierpnia pojawiło się prawie 4 tys. informacji, z czego 2 tys. dotyczyło stricte paraolimpijczyków – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.
Najpopularniejszym sportowcem jest tenisistka stołowa Natalia Partyka, ale to Rafał Wilk wzbudził najwięcej interakcji w mediach społecznościowych – dwukrotnie więcej niż tenisistka stołowa. Wilk jest byłym żużlowcem, który po tragicznym wypadku stracił czucie w nogach. Teraz trenuje handbike, czyli jazdę na rowerze z napędem ręcznym przeznaczonym do użytku dla sportowców niepełnosprawnych. Zdobył już dwa złote medale na Igrzyskach Paraolimpijskich w Londynie, Puchar Świata czy Puchar Europy.
– Rafał Wilk jest określany mianem człowieka ze stali. Udowadnia wszystkim, że chcieć to móc, a sami internauci nie pozostają obojętni wobec medialnych doniesień dotyczących jego sportowych osiągnięć – mówi Masalska.
Polubienia były najczęstszą formą aktywności użytkowników mediów społecznościowych – 93,7 proc., komentarze i udostępnienia stanowiły odpowiednio 2,5 proc. i 3,8 proc.
Wyraźny wzrost liczby informacji pojawił się w tygodniu między 11 a 17 lipca.
– Największe zainteresowanie wzbudziły publikacje na temat kampanii 4F „Zacznij. Wytrwaj”, w której Rafał wystąpił razem z Marią Andrejczyk, startującą w rzucie oszczepem. Przedstawienie paraolimpijczyka i olimpijczyka w jednej reklamie pokazuje walkę ze stereotypowym myśleniem na temat sportowców niepełnosprawnych. Zarówno paraolimpijczyk, jak i olimpijczyk muszą poświęcić tyle samo czasu na treningi, na ćwiczenia, na swój sportowy rozwój i mają wspólny cel, czyli realizację swoich sportowych marzeń – wyjaśnia Karolina Masalska.
Szeroko komentowano także udział Rafała Wilka w akcji „Pomoc Mierzona Kilometrami” oraz opowiadający o jego życiu film „Rafał Wilk – człowiek ze stali”, który pokazała TVP Sport.
– Najbardziej aktywnym źródłem informacji był Facebook. Na nim pojawiło się ponad 20 proc. wszystkich publikacji na temat Rafała Wilka. Sam sportowiec miał w tym duży udział, ponieważ regularnie i na bieżąco zamieszcza informacje z treningów, przygotowań i wyjazdów oraz pokazuje zakulisowe przygotowania do Rio. Sportowa zawziętość i pewność tego, że przywiezie złoty medal podoba się internautom, ponieważ inspiruje ich do działania – mówi specjalistka ds. PR w IMM.
Na swojej stronie na Facebooku Wilk zgromadził ponad 12 tys. fanów.
Wśród najpopularniejszych paraolimpijczyków oprócz Natalii Partyki i Rafała Wilka znalazł się także lekkoatleta Maciej Lepiato.
Do pobrania
Czytaj także
- 2024-01-02: Aneta Glam-Kurp: Nie chciałam się przywitać z Natalią Janoszek, bo słyszałam, że oszukała całą Polskę, a ja nie toleruję kłamstwa. W dżungli spojrzałam na nią z innej perspektywy
- 2024-01-17: Natalia Janoszek: Wiedziałam, że dziewczyny z programu „Królowa przetrwania” mają już wyrobioną opinię na mój temat. Znalazłam się w ogniu ich pytań
- 2024-01-31: Natalia Janoszek: Jestem pod opieką psychologa i psychiatry. Już nie zamierzam się chować ani być ofiarą tylko dlatego, że jestem przez kogoś atakowana
- 2023-12-29: Natalia Janoszek: Mimo że minęło już dużo czasu od wybuchu afery, to ja nadal dostaję życzenia śmierci. Czekam na sądowne rozstrzygnięcie tej sprawy
- 2023-12-19: Natalia Uliasz: Buduję życie między Polską a Bali. Żyję tam zdrowo i holistycznie, ale tęsknię za Warszawą i światem mody
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-19: Kluczowa dla uczenia maszynowego hipoteza została udowodniona przez polskiego naukowca. Odkrycie ma znaczenie także dla innych działów matematyki
- 2023-06-26: Rafał Sonik: Kiedyś przez dwie godziny jeździłem maluchem po Bieszczadach z Lechem Wałęsą. Ostatnio umówiliśmy się na dubla
- 2023-07-07: Popularność kultowego malucha rośnie. Auto w ciągu kilku lat zyskało na wartości nawet kilkukrotnie
- 2023-06-30: Rusza wyprawa kultowymi maluchami z Polski do Monte Carlo. Jej celem jest zebranie pieniędzy na pomoc małoletnim ofiarom wypadków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.