Newsy

Sprzedaż aut premium rośnie szybciej niż cały rynek. Rekordowe wyniki notuje Volvo

2016-01-27  |  06:45

Marki z czołówki segmentu aut premium notowały w 2015 roku dynamiczne wzrosty sprzedaży – sięgające nawet 20 proc. Volvo, czwarty gracz na tym rynku, sprzedał ponad 6,8 tys. nowych samochodów – o tysiąc więcej niż w 2014 roku. To rekordowy wynik dla koncernu. W dalszym zwiększaniu sprzedaży pomóc mają kolejne premiery planowane na 2016 rok.

Rekordowy wynik udało się osiągnąć mimo wysokiej bazy z 2014 roku. Dwa lata temu sprzedaż samochodów ożywiło tzw. okienko VAT-owe dla samochodów z kratką.

2015 rok to duży sukces. Sprzedaliśmy ponad 6,8 tys. samochodów, o tysiąc więcej niż w roku poprzednim. Odnotowaliśmy bardzo dobry wynik sprzedaży modelu XC60 – to samochód najbardziej popularny w segmencie premium – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

Tegoroczne dobre wyniki to przede wszystkim efekt dużego zainteresowania modelem XC60, który drugi rok z rzędu jest liderem krajowego segmentu premium. W ubiegłym roku sprzedano blisko 2,9 tys. sztuk tego modelu. Wielu nabywców zyskał także nowy SUV koncernu, model XC90, który zadebiutował w połowie roku. W ciągu sześciu miesięcy sprzedano 712 takich aut, co daje SUV-owi drugie miejsce w swoim segmencie.

W 2016 roku planujemy dalszy wzrost. Może nie będzie aż tak szybki jak w ostatnich dwóch latach, ale chcemy ustanowić kolejny rekord i sprzedać o wiele więcej samochodów – zapowiada Nowiński.

Na rynku pojawią się dwa modele: pokazany niedawno w Detroit sedan S90, który zastąpi dotychczasowy model S80, oraz największe na rynku kombi V90, które zastąpi V70. Premiera tego modelu będzie miała miejsce na targach w Detroit. Z kolei model V40 przejdzie znaczący lifting.

Pod koniec roku wprowadzimy również V90 Cross Country, samochód duży, uterenowiony i niezwykle atrakcyjny. W tym roku po raz pierwszy po 12 miesiącach sprzedaży będzie XC90, więc liczmy na dalszy wzrost sprzedaży tego modelu – mówi prezes Volvo Car Poland.

Volvo liczy także na rosnące zainteresowanie hybrydową odmianą XC90 z silnikiem T8.

Jak podkreśla Nowiński, nowe modele wprowadzone w 2015 roku zmieniają proporcję sprzedawanych modeli. Do tej pory największą popularnością cieszyły się auta z serii 60 i 40. Teraz rośnie zainteresowanie autami większymi i droższymi. Wprowadzane nowości zwiększają też średnią cenę sprzedawanego Volvo. To pokazuje tendencję obecną na całym rynku motoryzacyjnym.

– Widzimy, jak zachowuje się i rośnie segment premium. W tej chwili stanowi on ok. 10 proc. całego rynku, a w Europie Zachodniej ok. 20 proc., czyli potencjalnie ten rynek może się w najbliższych latach podwoić – podkreśla Arkadiusz Nowiński. – Coraz więcej osób stać na te samochody, bo gospodarka się rozwija, społeczeństwo staje się coraz zamożniejsze. Z nadzieją patrzę więc na najbliższe lata.

Z wynikiem 6,8 tys. zarejestrowanych samochodów Volvo zajmuje czwartą pozycję w segmencie aut premium – wynika z danych IBRM Samar. Udział marki w tym rynku sięgnął 21 proc.

Polski oddział Volvo z 17-proc. wzrostem jest znacznie powyżej średniej globalnej dla koncernu (8 proc.). W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano ponad 503 tys. samochodów Volvo – najwięcej w 90-letniej historii marki. Najszybszy rozwój odnotowano na rynku amerykańskim (blisko 25 proc.).

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.