Newsy

Sprzedaż wyjazdów zagranicznych większa o ok. 20 proc. Turcja popularna mimo zamieszek

2013-07-05  |  06:30
Mówi:Magdalena Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzeczniczka
Firma:Neckermann Polska
  • MP4
  • Turcja wciąż jednym z najpopularniejszych kierunków wakacyjnych Polaków. I to mimo zamieszek w Stambule. W ostatnich tygodniach Turcja ustępuje tylko Grecji. Na kolejnych miejscach niezmiennie Egipt, Hiszpania i Włochy. W biurach podróży coraz większą popularnością cieszą się do tej pory mniej uczęszczane kraje: Czarnogóra i Rumunia.

    Touroperatorzy zapewniają, że Turcja wciąż jest bezpieczna dla turystów.

     – To, co się dzieje w oddalonym o kilkaset kilometrów Stambule nie ma wpływu na komfort wypoczynku turystów przebywających na wybrzeżu. Poza tym trochę już uodporniliśmy się na tego typu wydarzenia. Przykładem może być Grecja – ci, którzy spędzali tam wakacje rok czy dwa lata temu po prostu na tym skorzystali – powiedziała Agencji Informacyjnej Newseria Magda Plutecka-Dydoń, rzeczniczka Neckermann Polska.

    Dlatego zainteresowanie Polaków tym kierunkiem nie słabnie. Tym bardziej, że Turcja ma wiele ważnych dla turystów zalet.

     – Turcja to jeden z najchętniej wybieranych kierunków wypoczynku Polaków, o bardzo dobrej relacji ceny do jakości i wybitnych walorach wypoczynkowych, bardzo dobrej bazie hotelowej często z aquaparkami, ze zróżnicowanym all inclusive, z hotelami z dostępem do morza – podkreśla.

    Według informacji Polskiego Związku Organizatorów Turystyki w ostatnich tygodniach największym zainteresowaniem cieszyły się Grecja (25,1 proc.), Turcja (15,5 proc.) oraz Egipt (13,43 proc.). Zdecydowana większość turystów, bo aż 90 proc., wybiera transport lotniczy. Osoby decydujące się na dojazd własny (5,2 proc.) najchętniej wybierają Chorwację, Włochy oraz Bułgarię. 

    Polacy otwierają się również na nowe destynacje.

     – Zauważalny jest trend do wyboru mniej znanych miejsc, np. w tym roku jest to Rumunia i Czarnogóra. Przystępne ceny w połączeniu z dobrymi warunkami wypoczynkowymi na pewno mogą być alternatywą dla znanych już Polakom kierunków – mówi Magda Plutecka-Dydoń.

    Neckermann Polska odnotował 18 proc. wzrost sprzedaży letniej oferty w stosunku do roku ubiegłego.  Nie bez znaczenia są porównywalne do ubiegłorocznych ceny imprez turystycznych. Mimo osłabienia złotego w ostatnich tygodniach, biura podróży wciąż za euro czy dolara płacą mniej niż w zeszłym roku. Również cena paliwa lotniczego kształtuje się na nieco niższym poziomie w stosunku do poprzedniego sezonu letniego.

    Planujemy narty

    Jak podkreśla rzeczniczka Neckermanna, na początku lata sprzedają się już również oferty zimowe. Turystów zachęcają do tego przede wszystkim nawet o 30 proc. niższe ceny, ale też większy wybór i korzystniejsze oferty, zarówno jeśli chodzi o zimowe kurorty, jak i ciepłe kraje.

     – Wczesna rezerwacja to również większy wybór oferty w pełni dostosowanej do naszych wymagań. Należy pamiętać o tym, że te najlepsze hotele położone bezpośrednio przy stoku ze 100 proc. zniżkami dla dzieci czy ze ski-passami w cenie, one sprzedają się w pierwszej kolejności – podkreśla Magda Plutecka-Dydoń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.