Newsy

Telefony coraz rzadziej służą do rozmawiania. Sieci komórkowe tak modyfikują oferty, by ułatwić transmisję danych

2015-05-08  |  06:35

Transmisja danych na urządzeniach mobilnych będzie jedną z szybciej rosnących usług telekomunikacyjnych w tym roku – wynika z raportu firmy PMR. Podczas gdy cały rynek usług spadnie o 1,1 proc., ten segment wzrośnie dwucyfrowo. Do tego trendu na rynku zaczynają dopasowywać się sieci komórkowej, oferując nielimitowany transfer danych. To w wyborach konsumentów staje się kluczowe.

Są tacy klienci, którzy nie potrzebują lub nie chcą z różnych powodów mieć smartfona, natomiast z naszych badań i obserwacji w punktach sprzedaży wynika, że jest ich bardzo niewielu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bartosz Dobrzyński, dyrektor marketingu Play. – Naszą ofertę kierujemy do wszystkich segmentów klientów. Formuły są przeznaczone przede wszystkim do rozmów i SMS-ów, ale one stanowią mniejszość naszej sprzedaży. Większość klientów kupuje smartfona i używa go w sposób intensywny.

Z danych PwC wynika, że w tym roku liczba smartfonów wzrośnie z 22 do 27 mln sztuk. To oznacza, że będą one stanowić blisko połowę telefonów komórkowych. Liczba tabletów z kolei ma się w tym roku podwoić (do 4 mln sztuk). Będzie z nich korzystać blisko co dziesiąty Polak. Rosnąca popularność urządzeń mobilnych sprawia, że coraz szybciej rośnie zapotrzebowanie na transfer danych.

Transmisja danych stała się dzisiaj podstawową usługą, którą wykorzystujemy w smartfonie, bo wszystko na tym jest oparte – prognoza pogody, zegar, wiadomości, poczta e-mail czy Facebook – podkreśla Bartosz Dobrzyński. – Wyraźnie widzimy, że w ciągu ostatnich lat liczba transmitowanych bitów i bajtów rośnie szybko.

Z myślą o mobilnych użytkownikach sieci komórkowe stawiają w swoich ofertach na transfer danych. Przykładem jest wprowadzona właśnie formuła Smartfon Unlimited w Play.

W ramach naszej oferty mamy nielimitowane gigabajty, tak żeby klient nie musiał się martwić o to, co się stanie, jeżeli mu się pakiet skończy. To możliwość swobodnego korzystania zawsze i wszędzie z transmisji danych – wyjaśnia Bartosz Dobrzyński.

Druga nowość w ofercie Play – kierowana szczególnie do wybierających się na wakacje – to pakiet rozmów, SMS-ów i transferu danych w roamingu na terenie UE. Klient otrzymuje dni, w których usługi te są nielimitowane. Ta propozycja to konsekwencja działań Komisji Europejskiej zmierzających do ograniczenia kosztów międzynarodowych połączeń.

Play liczy, że nowe usługi, na które rośnie zapotrzebowanie, pozwolą mu zachować pozycję najszybciej rosnącego operatora w Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.