Newsy

T-Mobile chce oferować przelewy przez Facebooka i ze zdjęcia. W dalszej perspektywie myśli o usługach w nowych obszarach

2014-03-24  |  06:30
Mówi:Miroslav Rakowski
Funkcja:prezes zarządu
Firma:T-Mobile Polska
  • MP4
  • T-Mobile, jeden z czterech największych operatorów komórkowych w Polsce, rozpoczyna ekspansję w nowych kategoriach. Pierwszym efektem tych działań będzie nowa usługa bankowa, stworzona na bazie banku internetowego Alior Sync, ale operator planuje także wejście w inne segmenty, takie jak ochrona zdrowia.

     Alior Sync jako Sync zanika, wprowadzamy nową usługę bankową. Myślę, że to będzie zdarzenie przełomowe. Takiego jeszcze w Polsce nie było. I myślę, że nasi klienci – specjalnie tutaj mówię T-Mobile, ale nie tylkobędą mieli się z czego cieszyć – zapewnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

    Alior Sync to nowoczesny bank internetowy, a właściwie wirtualny. Chociaż jego klienci są de facto klientami stacjonarnego Alior Banku, to skorzystać mogą z szeregu innowacyjnych usług, takich jak przelewy przez Facebooka czy ze zdjęcia. T-Mobile nie chce jednak całkowicie zmieniać oblicza Alior Sync.

    – Na początku nie będzie to zupełnie nowy produkt, tylko nowe podejście do tego produktu. Będzie może trochę inaczej wyglądał i sukcesywnie, już w następnym miesiącu, będzie się rozszerzał i bardzo mocno modernizował – tłumaczy Mirosław Rakowski.

    T-Mobile posiada bardzo dużą bazę klientów, to blisko 16 milionów podpisanych umów z abonentami, a do tego rozbudowaną infrastrukturę ponad tysiąca punktów sprzedaży. To ogromna baza potencjalnych pożyczkobiorców dla banku internetowego. Ale operator nie chce poprzestawać na usługach finansowych.

    – Nie chcemy się zamykać tylko tam, gdzie jest usługa telekomunikacyjna, ale zawsze chcemy rozmawiać z partnerami, którzy są w stanie tę naszą usługę telekomunikacyjną rozszerzać o inne wartości. Bo tu to jest bardzo naturalne – energetyka, finanse, może też opieka zdrowotna i tak dalej – to idzie w tym kierunku – zaznacza prezes zarządu T-Mobile.

    T-Mobile jako pierwszy operator w Polsce wprowadził do przedsprzedaży smartfona Samsung Galaxy S 5, którego jednym z głównych filarów jest ochrona zdrowia, co zapewniają wbudowany czujnik tętna i aplikacja S-Health 3.0. Rozbudowanie usług w dziedzinie zdrowia operator odkłada jednak w czasie, skupiając się na razie na innych obszarach.

    – Ochrona zdrowia to jest temat raczej dalszej niż bliższej przyszłości. A takie tematy, jak bezpieczeństwo ludzi, obiektów i tak dalej, to są tematy, które już są rozwiązane, są dostępne i nasi partnerzy już je wspierają – tłumaczy Rakowski.

    W zeszłym roku T-Mobile podpisał umowę z Tauronem, drugim co do wielkości dostawcą energii w Polsce. Teraz ogłaszany jest alians z Aliorem. T-Mobile zapowiada dalszą ekspansję.

    – W innych dziedzinach, zbliżonych do naszej branży, takich jak finanse i energetyka, szukamy partnerów, którzy znają się na tym temacie najlepiej. I tutaj chcemy budować różne alianse. Ogłosiliśmy alians z Tauronem, teraz zaczynamy współpracę z Aliorem. I pójdzie to dalej – zapewnia Miroslav Rakowski, prezes zarządu T-Mobile Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.