Newsy

Turyści ruszyli do biur podróży. Na narty najczęściej wybierają kurorty włoskie i austriackie

2016-01-13  |  06:25
Mówi:Magda Plutecka
Funkcja:rzeczniczka Neckermann Polska
  • MP4
  • Na kilka dni przed feriami ruch w biurach podróży się zwiększa. W Neckermannie sprzedaż wyjazdów zimowych wzrosła w ostatnim tygodniu o 50 proc., a turystów przyciągają m.in. nieco niższe niż przed rokiem ceny. Narciarze najczęściej wybierają kurorty we Włoszech i Austrii, z dojazdem własnym. Z kolei ci, którzy chcą wypocząć w ciepłym klimacie, najchętniej podróżują na Wyspy Kanaryjskie.

    Jak tylko pojawił się śnieg, a w tym roku pojawił się z dużym opóźnieniem, Polacy przystąpili do rezerwacji wyjazdów. Ostatnie dni to bardzo duża dynamika sprzedaży wyjazdów narciarskich – notujemy nawet 50-proc. wzrosty sprzedaży. Jak tylko ten trend się utrzyma, to będziemy mogli mówić o kilkuprocentowym wzroście sprzedaży imprez narciarskich do roku poprzedniego – mówi Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Polska.

    Preferencje klientów na sezon zimowy nie zmieniają się znacząco. Królują Alpy. 80 proc. wyjeżdżających z Neckermannem wybiera stoki we Włoszech i w Austrii. Główny powód to gwarancja śniegu przy dobrej pogodzie, ale turyści doceniają też dobrą infrastrukturę, świetną kuchnię oraz wygodny dojazd.

    To ważne, bo większość narciarzy udaje się do kurortów własnym środkiem transportu. Val di Sole, Val di Fiemme, Val Gardena i Livigno to najczęściej wybierane regiony wypoczynku we Włoszech. Do Austrii najchętniej udajemy się do regionu salzburskiego, aczkolwiek ci bardziej wymagający narciarze udają się do takich miejscowości, jak Ischgl, Saalbach-Hinterglemm czy Sölden – wymienia Plutecka.

    W stosunku do ubiegłego sezonu ceny wyjazdów narciarskich są o kilka procent niższe. Jak wyjaśnia rzeczniczka Neckermann Polska, nie wpłynął na to kurs złotego do euro, ale warunki pogodowe.

    Początkowy brak śniegu spowodował opóźnienia w rezerwacjach zimowych wyjazdów, a przez to wzrosła konkurencja i stopniały marże. Finalnie cena dla klienta jest atrakcyjniejsza niż w roku poprzednim – mówi Plutecka. – Planując wyjazd narciarski, warto zwrócić również uwagę na koszty dodatkowe, np. na cenę skipassów. W naszej ofercie klienci znajdą wiele obiektów ze skipassami w cenie. Umożliwiamy też ich rezerwację przed wyjazdem po preferencyjnych cenach.

    Tygodniowy wyjazd na narty do Livigno we Włoszech, z pobytem w trzygwiazdkowym hotelu z dwoma posiłkami to koszt od 1,9 tys. zł na rodzinę, czyli dwie osoby dorosłe i dziecko. Rodzinny pobyt w Alpach austriackich kosztuje od 2,1 tys. zł, a tygodniowy wyjazd na narty do Wisły w Polsce to koszt od około 1,1 tys. zł na rodzinę.

    Zima to dla wielu osób najlepszy czas na wypoczynek i regenerację na ciepłej plaży. W tym roku Egipt oddał palmę pierwszeństwa Wyspom Kanaryjskim, które cenimy ze względu na różnorodność krajobrazową, ale też bardzo dobry klimat. W tej chwili temperatury przekraczają tam 20 stopni Celsjusza – mówi Magda Plutecka.

    To również dobry czas, żeby wybrać się w egzotyczną podróż. Zwolenników tego typu wyjazdów przybywa. Neckermann w tym roku notuje 20-proc. wzrost sprzedaży takich ofert.

    Na pewno jest to związane z poszukiwaniem nowych miejsc wypoczynku, ale też z coraz większą siatką połączeń i atrakcyjniejszymi cenami pobytu na egzotycznych kierunkach. Kuba, Dominikana, Meksyk to najchętniej wybierane przez Polaków miejsca. W tym roku notujemy również wzrost zainteresowania Kenią, Jamajką i Malediwami – mówi Magda Plutecka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

    Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

    Problemy społeczne

    Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

    Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

    Konsument

    Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

    Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.