Newsy

Polacy uciekają przed Euro na urlop

2012-05-02  |  06:45
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    W tym roku przedwakcyjne wyjazdy cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem. Szczególnie wśród osób, które Euro 2012 wolą przeżyć poza krajem. Biura podróży dla nie-kibiców przygotowały specjalne oferty.

    U progu sezonu, przedstawiciele biur podróży zapewniają, że w tym roku nie będzie drożej. 

     - Mimo znaczących wzrostów kursów walut i cen ropy naftowej, udało nam się zachować ceny z poprzedniego roku, a w hotelach najczęściej wybieranych przez turystów są nawet niższe. Jest to również wynik owocnych negocjacji z hotelarzami, którzy w tym roku byli bardziej skłonni do większych ustępstw - mówi Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    I chociaż wciąż najczęściej wybieramy się na urlop w lipcu i w sierpniu, to coraz więcej osób decyduje sie na wyjazd przed szczytem sezonu.

    - Na pewno polską turystykę cechuje w dalszym ciągu duża sezonowość w porównaniu z turystyką zachodnią. Jednak  od kilku lat wzrasta liczba osób wyjeżdżających w czerwcu. W tym roku ze względu na Euro zauważamy większe zainteresowanie wyjazdami czerwcowymi - wyjaśnia Magda Plutecka-Dydoń.

    Biura podróży kuszą turystów nie-kibiców. Tradycyjnie niższe ceny na wyjazdy czerwcowe dodatkowo wzmacniają bieżącymi promocjami.

     - Dla tych, którzy niekoniecznie chcą zostać w kraju podczas mistrzostw Europy i zamiast zmagania z korkami wolą słońce i wypoczynek, przygotowaliśmy specjalną promocję na wyjazdy czerwcowe – co trzecia osoba dostaje 50-procentowy rabat - mówi rzeczniczka Neckermanna.

    Cena wycieczki w czerwcu może być nawet 1/3 niższa niż w pełni sezonu. Oprócz ceny turystów mogą również zachęcić mniejsze tłumy w kurortach.

     - Czerwiec to idealna pora na wypoczynek. Na południu Europy jest już lato. Wszystkie atrakcje turystyczne są już dostępne, a na pewno dotrzemy do nich łatwiej niż w szczycie sezonu - podkreśla Magda Plutecka-Dydoń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.