Newsy

Generali inwestuje w nowe technologie i zmienia sposób zawierania polis

2013-04-22  |  06:30

Do końca kwietnia Generali ma udostępnić aplikację mobilną, która pozwoli klientom na uzyskanie świadczenia w ciągu 48 godzin od wypadku. Zmieni się także sposób zawierania umów. Zmiany w jakości serwisu i produktach mają pomóc ubezpieczycielowi w podwojeniu do 2017 roku swoich udziałów w rynku, co zakłada najnowsza strategia firmy.

 – Patrzymy na nasz produkt nie jak na kartkę papieru, która jest polisą, tylko jak na serwis. Serwisem jest to, w jaki sposób umowę zawieramy, a następnie sposób, w jaki sposób ją obsługujemy i wypłacamy szkody – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Olech, prezes Generali.

Dlatego też firma wprowadza m.in. nowy sposób zawierania umów, który ma być szybszy i bardziej przejrzysty. Usprawnienia dotyczą zarówno polis kupowanych u agentów, multiagentów, jak i zdalnie.

Kolejna zmiana dotyczy nowego serwisu informacyjno-transakcyjnego, nazwanego po prostu Kontem Klienta, które zostało wprowadzone w styczniu tego roku. Aktualnie obejmuje ono ubezpieczenia na życie, jednak z czasem powinno rozszerzyć się także inne usługi i produkty. Ma ono umożliwić śledzenie na bieżąco wszystkich czynności związanych z zakupionymi produktami. Ponadto w najbliższych dni ma zostać wdrożona nowa aplikacja mobilna.

 – Dzięki niej robiąc kilka zdjęć w miejscu wypadku, przy najprostszych szkodach, będziemy mogli dostać świadczenie w ciągu 48 godzin – wyjaśnia prezes Generali. – Aktualnie jest to już możliwe testowo, a do końca miesiąca powinniśmy oferować takie rozwiązanie jako powszechne w głównych produktach, czyli w ubezpieczeniu komunikacyjnym.

Walki cenowej nie będzie

Polska jest jednym z trzech najważniejszych dla Generali rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma oferująca ubezpieczenia komunikacyjne, na życie i majątkowe, a także fundusze emerytalne. Obecnie ma 4-procentowy udział w polskim rynku. Jej klientami są dwa miliony osób, a łączna wysokość składek wynosi kilka miliardów złotych. Jak podkreśla prezes firmy, to dobry wynik, jednak znacznie poniżej oczekiwań zarządu firmy.

 –  Ogłosiliśmy publicznie naszą nową strategię, która zakłada m.in. podwojenie udziałów w rynku do 2017 roku – mówi Artur Olech, prezes zarządu Generali. – Ma to się wiązać ze zwielokrotnionym wzrostem wartości, który jest dobrze rozłożony między akcjonariuszy, pośredników, którzy dystrybuują nasze produkty i przede wszystkim klientów.

Wyjaśnia, że elementem strategii nie jest znaczące obniżanie cen. Jego zdaniem wojny cenowe między ubezpieczycielami nie są wskazane.

 – Zdobywanie rynku ceną źle się kończy – mówi prezes Generali. – Wszystkie wojny cenowe, które miały miejsce na rynku ubezpieczeń, doprowadziły do bardzo kłopotliwej sytuacji. W uproszczeniu można powiedzieć, że branża nie zarabiała przez kilkanaście lat na swoim kluczowym produkcie, czyli OC komunikacyjnym. Taka sytuacja jest na dłuższą metę niemożliwa do utrzymania. Musimy dbać o cenę, ale walczyć o klienta trzeba przede wszystkim w inny sposób.

Generali S.A. jest szóstym pod względem wielkości towarzystwo ubezpieczeniowym na świecie i trzecim w Europie. Działa także w branży nieruchomości i inwestycji.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.