Newsy

Volvo w ciągu czterech lat chce całkowicie zmienić swoją flotę. Pracuje też nad funkcją autonomicznej jazdy

2016-02-22  |  06:50

W czwartek Volvo pokazał najnowszy model z serii 90 – kombi V90. To dopiero początek premier. W ciągu najbliższych czterech lat koncern chce odświeżyć wszystkie modele. Średnio co sześć miesięcy będzie miała miejsce kolejna premiera – zapowiada Anders Gustafsson, szef Volvo Car Group na Europę, i podkreśla, że koncern wiąże duże nadzieje ze sprzedażą w Polsce.

Polski rynek jest niezwykle ważny dla Volvo. Sprzedaż na polskim rynku należy do najlepszych wśród 62 rynków, na których jesteśmy obecni. Bardzo mocny jest segment SUV-ów, samochodów z napędem na cztery koła. To na nich zarabiamy najwięcej – mówi Anders Gustafsson.

W styczniu globalna sprzedaż Volvo wzrosła o 9,4 proc. (sprzedano blisko 33,8 tys. samochodów). Największym rynkiem są Chiny, gdzie trafiło ponad 7,2 tys. aut, czyli o 22,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż rośnie jednak na wszystkich rynkach. W Europie tempo wzrostu wyniosło 6,6 proc. Największe wzrosty odnotowano w Szwecji, Belgii i Niemczech.

W całym ubiegłym roku, który był rekordowo dobry dla Volvo, globalna sprzedaż wzrosła o 8 proc. Odnotowana na polskim rynku dynamika wzrostu – 16,8 proc. – plasuje nas znacznie powyżej średniej. W kraju zarejestrowano blisko 7 tys. nowych samochodów tej marki.

SUV XC90, który zadebiutował w połowie ubiegłego roku, w ciągu sześciu miesięcy w Polsce sprzedał się w 712 egzemplarzach, co dało mu drugie miejsce w swoim segmencie. Wciąż zbiera rekordową liczbę zamówień, która – jak podkreśla Gustafsson – pozytywnie zaskoczyła koncern.

Nowy SUV XC90 odnosi sukces na całym świecie, z czego jesteśmy bardzo szczęśliwi – mówi szef Volvo Car Group.

XC90 od chwili premiery zebrał wiele nagród i odznaczeń. Ostatnio EuroNCAP w testach zderzeniowych przyznało temu modelowi nagrodę Best in Class 2015 w dwóch kategoriach – zarówno w segmencie dużych SUV-ów, jak i wśród wszystkich testowanych modeli.

Volvo chce zwiększać sprzedaż przez kolejne premiery. 18 lutego w Sztokholmie zaprezentowano nowe kombi V90, które zastąpi model V70. To kolejny nowy model z serii 90.

SUV XC90, który miał premierę w ubiegłym roku, za cztery lata ma być najstarszym modelem w naszej ofercie. Mamy więc zamiar wiele zmienić. W czwartek w Sztokholmie miała miejsce premiera V90. Przez  kilka miesięcy będziemy się cieszyć nowymi modelami S90, V90 i XC90. Potem przyjdzie czas na premiery modeli z serii 60. W ciągu czterech lat wymienimy całą naszą flotę. To oznacza premierę średnio co sześć miesięcy – zapowiada Anders Gustafsson.

Niedawno w Detroit został pokazany również sedan S90, który zastąpi model S80. Auto, które trafi do sprzedaży w tym roku, będzie wykorzystywać funkcję półautonomicznej jazdy na drogach z wyraźnymi liniami. Jak podkreśla szef Volvo Car Group, to wyraźny sygnał, w którym kierunku zmierza koncern. Zgodnie z przyjętą strategią za dwa lata do szwedzkich samochodów jeżdżących po ulicach Göteborga ma zostać wprowadzona funkcja autonomicznej jazdy. Prace nad projektem Drive Me trwają.

Jeżdżę do Göteborga codziennie, więc nie tracę tego projektu z oczu. Współpracujemy z operatorami dróg i metra, projekt powinien więc ruszyć na przełomie 2017 i 2018 roku – podkreśla Gustafsson.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.