Newsy

W internecie przybywa ogłoszeń dotyczących najmu krótkotrwałego mieszkań i pracy tymczasowej

2014-07-17  |  06:10
Mówi:Katarzyna Merska-Pietrak
Funkcja:koordynator ds. komunikacji
Firma:Gumtree Polska
  • MP4
  • W wakacje rośnie liczba ofert dotyczących wynajmu na krótki czas. W serwisie Gumtree pojawia się do 150 tys. ofert dotyczących nieruchomości tygodniowo. Wzrasta także liczba ofert dotyczących pracy. W ciągu tygodnia na portalu pojawia się około 8 tys. ogłoszeń związanych z rynkiem pracy, większość dotyczy jednak zarobku sezonowego, a nie stałej pracy.

    Na początku wakacji rośnie liczba ofert dotyczących wynajmu krótkotrwałego. Wiadomo, że osoby, które kończą rok akademicki zwalniają mieszkania, więc na czas wakacji te mieszkania są wynajmowane. Rośnie też liczba kwater, co jest związane z urlopami – mówi agencji Newseria Biznes Katarzyna Merska-Pietrak, koordynator ds. komunikacji w Gumtree Polska.

    Tygodniowo na portalu pojawia się około 250–280 tys. ogłoszeń, z czego ponad połowę stanowią te dotyczące rynku nieruchomości (ok. 130–150 tys.).

    – Więcej jest ofert sprzedaży i wynajmu, duża część z tego stanowią również oferty agencyjne. Dużo jest osób, które poszukują poprzez Gumtree mieszkania do wynajęcia lub na sprzedaż. Jedną z naszych najmocniejszych kategorii są właśnie nieruchomości – tłumaczy Merska-Pietrak.

    Pod koniec wakacji na stronie zaczynają przeważać oferty skierowane do studentów. Można znaleźć oferty wynajmu całych mieszkań lub pojedynczych pokoi, np. w mieszkaniu studenckim bądź przy starszej osobie.

    Na przełomie sierpnia i września zdecydowanie zwiększa się ruch, jeżeli chodzi o poszukiwanie mieszkań dla studentów czy w kategorii pokoje do wynajęcia. W serwisie można zaoferować mieszkanie do wynajęcia, lecz także go szukać, oczywiście jest też kategoria mieszkań na sprzedaż – zaznacza Katarzyna Merska-Pietrak.

    Przyznaje, że Gumtree często jest portalem, na którym Polacy zaczynają szukać lokum.

    W serwisie pojawiają się również ogłoszenia o pracę i jest ich coraz więcej. Tygodniowo można znaleźć 7-8 tys. nowych ofert.

    – Sezonowość ma wpływ przede wszystkim na rodzaj ofert. W okresie wakacyjnym w kategorii praca  nieco spada liczba ogłoszeń dotyczących zatrudnienia stałego, a zdecydowanie rośnie liczba ofert dotyczących pracy sezonowej bądź zastępstw w firmach – mówi Merska.

    Ogłoszenia na Gumtree są dostępne przez 31 dni. Zamieszczane są za darmo, dopłacić trzeba za ich wyróżnienie na stronie bądź dłuższy niż standardowy okres publikacji.

    Gumtree powstał dziesięć lat temu jako portal warszawski, z biegiem lat zaczęło rozszerzać swoją działalność na inne miasta wojewódzkie i powiatowe. Jak tłumaczy Merska, strona cały czas jest rozbudowywana, a zmiany, które wprowadzamy, bazują na sugestiach użytkowników.

    – Chcemy, żeby społeczność wokół portalu Gumtree, czyli około 2,5 mln użytkowników miesięcznie, została i miała do nas zaufanie – podsumowuje Katarzyna Merska-Pietrak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.