Newsy

Warszawa: bilety komunikacji miejskiej z powodu cen paliw nie zdrożeją. Na razie.

2012-02-02  |  06:30
Mówi:Igor Krajnow
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
  • MP4

    Pasażerowie i kierowcy, którzy z powodu wysokich cen paliw chcą się przesiąść do komunikacji miejskiej, nie mają na razie powodów do obaw. W ciągu najbliższego roku ceny biletów nie wzrosną. Mimo że tylko w jednej trzeciej pokrywają koszt transportu miejskiego

    Obowiązujące od sierpnia 2011 roku ceny biletów pozostaną na niezmienionym poziomie do stycznia 2013 roku, kiedy to Warszawiaków czeka kolejna podwyżka.

     - Ceny biletów na najbliższy czas zostały ustalone w tamtym roku przez radnych. Została uchwalona podwyżka cen biletów w trzech etapach, w których zostanie wprowadzona. Pierwszy etap został wprowadzony w sierpniu ubiegłego roku. Kolejny etap wejdzie w życie w styczniu w 2013 roku. Trzeci, ostatni etap podwyżki wejdzie w życie 1 stycznia 2014 roku - informuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM w Warszawie.

    I jak podkreśla, nie ma to nic wspólnego z drożejącymi paliwami. 

     - Koszt paliwa nie jest bezpośrednim kosztem miasta, ani organizatora transportu zbiorowego, jakim jest Zarząd Transportu Miejskiego. Cena paliwa jest kosztem przewoźników. Przewoźnicy w momencie negocjacji ustalania stawki za wozokilometr z ZTM te ceny paliwa muszą odpowiednio wkalkulować - mówi rzecznik.

    Przewoźnicy nie mają możliwości zmiany stawek w czasie obowiązywania umowy, nawet jeśli sytuacja na rynku paliw zmieniła się diametralnie.

    Według rzecznika ZTM trudno mówić o rentowności stołecznej komunikacji miejskiej. Dochód ze sprzedaży biletów pokrywa niewiele ponad 30 proc. kosztów transportu miejskiego.

     - Komunikacja miejska nigdy nie była i nie będzie rentowna nie tylko w Warszawie, ale także w każdej większej aglomeracji, która ma transport zbiorowy. Koszty komunikacji miejskiej w Warszawie są gigantyczne. Obecnie przekraczają 2 mld zł rocznie i z pewnością będą rosły w ciągu najbliższych kilku lat - prognozuje Igor Krajnow.

    Informacja dla dziennikarzy:

    Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    IT i technologie

    Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

    Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

    Konsument

    Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

    W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

    Transport

    Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

    Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.