Newsy

Współpraca Cinkciarz.pl i Chicago Bulls była szeroko komentowana w mediach społecznościowych. Nakłady na spot reklamowy zwróciły się błyskawicznie

2015-10-08  |  06:25
Mówi:Łukasz Jadaś
Funkcja:starszy specjalista ds. badań i produktów
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Spot reklamowy, w którym poinformowano o współpracy firmy Cinkciarz.pl i drużyny koszykarskiej Chicago Bulls, odbił się szerokim echem w mediach społecznościowych. Komentowano nie tylko sponsoring, lecz także udział w reklamie dwóch byłych prezydentów – Bronisława Komorowskiego i Lecha Wałęsy. Po emisji spotu Instytut Monitorowania Mediów zanotował wzrost wzmianek na temat Cinkciarz.pl o 5 tys. proc. Za taką obecność w social media firma musiałaby zapłacić 0,5 mln zł. Emisja bloku kosztowała ok. 1 mln zł.

    W poniedziałkowy wieczór widzowie w Polsce mieli okazję zobaczyć dość nietypową kampanię promocyjną. Na antenach telewizji Polsat i TVN wyemitowany został spot promocyjny firmy Cinkciarz.pl, kantoru internetowego, w którym ogłoszono, że firma będzie sponsorować koszykarski klub Chicago Bulls. Kampania miała natychmiastowy efekt w mediach społecznościowych – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów w Instytucie Monitorowania Mediów.

    W ramach umowy z klubem NBA Cinkciarz.pl otrzyma prawa do ekspozycji marki podczas meczów na wyświetlaczach wokół boiska, będzie też widoczny na oficjalnej stronie i w aplikacji mobilnej drużyny. Jeszcze cenniejszy może się okazać rozgłos, jaki firma zdobyła w mediach społecznościowych. Kilka dni wcześniej, przed kampanią, pisano o niej kilka, kilkanaście razy dziennie. Po emisji bloku reklamowego liczba wzmianek szybko poszybowała w górę – z monitoringu IMM wynika, że nawet o 5 tys. proc.

    Kampania miała duży zasięg również dzięki mediom społecznościowym. Tylko od poniedziałku do środy ponad 7 mln osób miało szansę dowiedzieć się o tym, że Chicago Bulls będzie sponsorowane przez firmę Cinkciarz.pl. Przede wszystkim dzięki Twitterowi i Facebookowi ten zasięg osiągnięty został w naturalny sposób, bez ponoszenia żadnych nakładów finansowych ze strony firmy – podkreśla ekspert IMM.

    Najwięcej dyskusji o firmie pojawiło się na Twitterze, Facebooku i serwisie Wykop.pl. Sam sponsoring drużyny NBA był komentowany najczęściej pozytywnie (40 proc. wypowiedzi zawierało pozytywne wzmianki). Za to dużo kontrowersji wzbudził udział w reklamie dwóch byłych prezydentów – Bronisława Komorowskiego i Lecha Wałęsy. Również część publicystów nie przebierała w słowach, bo ich zdaniem udział w reklamie nie licuje z pełnionym w przeszłości najwyższym urzędem w Polsce.

    Blok reklamowy wyemitowany w prime time w dwóch stacjach telewizyjnych mógł firmę słono kosztować.

    Transmisja trwała około 5 minut i gdyby przeliczyć to na koszty, jakie stacje mogłyby sobie zażyczyć za emisję w tym czasie zwykłej reklamy, byłby to nawet milion złotych, biorąc pod uwagę obie stacje – ocenia Jadaś.

    Z danych cennikowych wynika, że średni koszt 30-sekundowej reklamy emitowanej w porze najwyższej oglądalności wynosi 40 tys. zł (TVN) i 55 tys. zł (Polsat). Łączny koszt mógł być jednak nieco niższy, nie uwzględnia bowiem rabatów, jakie mogłyby przysługiwać przy tak długiej reklamie.

    Inwestycja w emisję spotu w prime time, między godziną 19 a 20 w obu telewizjach, zwróciła się firmie dość szybko. Koszt publikacji, które nastąpiły potem, sięgałby już ponad 1,5 mln zł – wskazuje Łukasz Jadaś.

    Z oceny IMM wynika, że najcenniejsze publikacje, z największym zasięgiem pojawiły się w „Pulsie Biznesu”, „Przeglądzie Sportowym”, Polsacie i Programie Trzecim Polskiego Radia.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.