Wystawa plenerowa „Przedsiębiorczość po polsku”. Krakowskie Przedmieście, Skwer Hoovera. Będzie można ją oglądać do końca listopada 2012 r. - zdjęcia do montażu
25 września br. wystartowała przygotowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wystawa „Przedsiębiorczość po polsku”. Na 24 fotogramach przedstawione są wybrane wydarzenia i zjawiska tworzące najnowszą historię polskiej przedsiębiorczości od czasów PRL-u do 2012 r.
Ekspozycja przyjmuje formę kroniki, na którą składają się wybrane fragmenty wspomnień, dzienników, listów czy wywiadów, dla których kontekst tworzą m.in. oficjalne dokumenty, komentarze wybrane z artykułów prasowych, fragmenty wystąpień publicznych i wszelkie inne zapisy rejestrujące na gorąco bieg wydarzeń. Równoległy ciąg opowieści tworzą zdjęcia, grafiki, rysunki, plakaty, fragmenty gazet i reklamy, także układane chronologicznie.
Wystawa podzielona jest na cztery części tematyczne:
1. PEEREL: 1944-1989
2. UWOLNIENIE: 1990-1994
3. KONSTRUKCJA: 1995-1999
4. ROZWÓJ: 2000-2012
Inspirowana książką, wydaną pod tym samym tytułem na 10 lecie PARP, wystawa towarzyszy projektowi „Poprawa wizerunku przedsiębiorców i promocja postaw przedsiębiorczych” - ogólnopolskiej kampanii mającej na celu budowę pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy oraz zachęcenie do założenia własnej działalności gospodarczej.
Wystawę w wersji elektronicznej można obejrzeć pod adresem:
http://www.parp.gov.pl/index/view/28735
Koncepcję merytoryczną ekspozycji na zlecenie PARP przygotował Ośrodek KARTA
Redaktor prowadzący: Aleksandra Janiszewska
Projekt Graficzny: Danuta Błahut-Biegańska
Fotoedycja: Joanna Łuba-Wróblewska
Współpraca: Łukasz Bertram, Agnieszka Kaczmarska, Maciej Kowalczyk, Ewa Sulorz
Skład: Piotr Suwiński
Przygotowanie zdjęć: ENVIGO
Wystawa jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kilkanaście naborów wniosków na pieniądze z UE dla małych i średnich przedsiębiorstw jeszcze w tym roku
PARP: Planowanie receptą na kryzys. Robi to tylko co 8. firma
KIG: państwo za mało wspiera małe i średnie firmy w czasie kryzysu
Czytaj także
- 2023-12-07: Programy mentoringowe pomagają start-upom pokonać początkowe bariery w działalności. PARP szuka operatorów mogących zapewnić innowatorom takie wsparcie
- 2023-11-10: Osoby po pięćdziesiątce w Polsce bardziej przedsiębiorcze niż średnio w UE. Własny biznes to dla nich często spełnienie marzeń
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
- 2023-06-09: Kobiety coraz częściej zasiadają na kierowniczych stanowiskach w korporacjach. Spełniają się w branżach kiedyś zarezerwowanych wyłącznie dla mężczyzn
- 2023-01-26: 1/3 małych firm w Polsce prowadzą kobiety. Do przejścia na swoje skłania je przede wszystkim chęć niezależności
- 2022-02-03: Polskie firmy czekają nowe realia rynku pracy i rekordowa konkurencja o wykwalifikowane kadry. Niewiele z nich ma jednak gotową strategię HR
- 2022-01-17: Dr Mateusz Grzesiak: Brak umiejętności zarządzania to jeden z głównych grzechów polskich przedsiębiorców. Firmy nie myślą o rozwoju i nie dbają o swoją markę
- 2020-12-28: Prawie połowa Polaków prowadzi swój biznes lub myśli o jego założeniu. Okres pandemii sprzyja powstawaniu firm w segmencie e-commerce
- 2020-07-14: Przedsiębiorcy liczą na progospodarcze inicjatywy prezydenta. Oczekują też jasnych standardów stanowienia prawa
- 2020-02-07: Coraz lepsza sytuacja kobiet w biznesie. Pracodawcy dążą do zrównania płac kobiet i mężczyzn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.