Newsy

Zagrożenie terroryzmem zwiększyło zainteresowanie obozami wakacyjnymi w Polsce. Głównie wybierane są zajęcia sportowe

2016-08-16  |  06:30

Aktualizacja 2016-08-22 16:30

Rośnie popularność krajowej oferty obozów dla dzieci i młodzieży. Warszawskie biuro Almatur zanotowało wzrost sprzedaży o ok. 1 tys. miejsc na polskich kierunkach, a spadek o kilkaset na kierunkach zagranicznych – przyznaje Michał Karpiński, pracownik tego biura podróży. Spośród 60 kierunków i 70 tematów wyjazdów największą popularnością cieszą się obozy sportowe. Przeciętnie na krajowy wypoczynek dziecka trzeba wydać od 1–1,8 tys. 

Analizując wyniki sprzedaży obozów za granicą, widzimy spadek o kilkaset miejsc, i to tylko w oddziale Almaturu w Warszawie. Z kolei na polskich kierunkach jest wzrost o ponad tysiąc miejsc na dany okres. Sądzę, że może mieć to dużo wspólnego z obecną sytuacją w Europie – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Michał Karpiński, pracownik biura podróży Almatur z Warszawy.

Zagrożenie zamachami sprawiło, że chętniej wybieramy morze, Mazury i polskie góry. Jak jednak przekonuje pracownik Almaturu, destynacja jest tylko jednym z czynników decydujących o wyjeździe.

Mamy 60 kierunków obozów i na każdym z nich po 5-6 tematów. W Polsce mamy w ofercie wszystkie najważniejsze miejscowości. Spełniamy oczekiwania dzieci i rodziców nie tylko programowo, ale również miejscami pobytu – tłumaczy Karpiński.

Przeważają tematyczne obozy sportowe, m.in. jazda konna, siatkówka plażowa, windsurfing, żeglarstwo, zumba czy motocross. W ofercie są także obozy dla miłośników kina, czy plastyki, organizowane są warsztaty wokalne. Podczas wakacji w Polsce można też podszkolić języki obce.

Mamy około 60-70 tematów obozów, więc każde dziecko zrealizuje swoje zainteresowania. W ofercie są też obozy survivalowe, dziennikarskie, nawet obozy detektywistyczne, ale zdecydowanie sport i rekreacja to temat, który dzieci preferują – ocenia przedstawiciel biura.

Karpiński podkreśla również, że rodzice i dzieci są coraz bardziej wymagającymi klientami. Jednocześnie jednak, coraz więcej do życzenia pozostawia rozwój fizyczny najmłodszych.

Nasza kadra pedagogiczna musi włożyć zdecydowanie więcej pracy, żeby dziecko dobrze ćwiczyło – zaznacza Karpiński.

Jak wskazuje, tegorocznym hitem jest obóz w Kortowie, dzielnicy Olsztyna, położonej nad jeziorem Kortowskim. Miasteczko akademickie jest uznane za jeden z piękniejszych kampusów akademickich w Polsce, posiada profesjonalną halę sportową, boisko ze sztuczną trawą, stadion lekkoatletyczny, korty tenisowe, basen, ośrodek jeździecki, czy przystań ze sprzętem wodnym.

To największy polski obóz, który realizujemy na ok. 400 osób na każdym z 5 turnusów. Specyfika obozu jest sportowo-rekreacyjna, do wyboru m.in. piłka nożna, koszykówka, taniec – wymienia Karpiński.

Koszt obozu w dużej mierze zależy od tematyki. Obozy windsurfingowe, ze względu na sprzęt, wiążą się z nieco większymi pieniędzmi.

W Polsce turnusy 10-dniowe można zrealizować w widełkach 1–1,8 tys. zł. Obozy zagraniczne to koszt ok. 2 tys. zł – mówi Michał Karpiński.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.