News powiązane z usługi
2023-05-30 | 06:30
Handel
Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
Jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada, na co wskazują cykliczne badania prowadzone przez Polski Program Jakości Obsługi. Z ostatniej edycji tego badania wynika, że Polacy najgorzej oceniają m.in. wiedzę i kompetencje pracowników, czas obsługi oraz ceny i dostępność asortymentu. Jednak autorzy badania wskazują, że na tegoroczne surowe oceny konsumentów mogły wpłynąć wysoka inflacja i zaburzenia łańcuchów dostaw wywołane wojną. – Niemniej jednak byliśmy w stanie, spośród 40 tys. przebadanych firm, wyłonić Gwiazdy Jakości Obsługi, które w wyjątkowy sposób radzą sobie z satysfakcją i zadowoleniem klientów – mówi Mirosław Bartoń, prezes Polskiego Programu Jakości Obsługi. Jak wskazuje, bardzo wysoką pozycję w tegorocznym plebiscycie zajęła branża finansowa, czyli banki i ubezpieczyciele.
2021-09-17 | 06:05
Firma
Design thinking staje się kluczową strategią w pracy nad innowacjami. Tę metodę wdraża coraz więcej firm z różnych branż
Myślenie projektowe, czyli design thinking, polega na twórczym projektowaniu rozwiązań, usług czy produktów, które w centrum zainteresowania stawia potrzeby odbiorcy. Pięcioetapowy proces wymaga stworzenia zespołu projektowego, w skład którego wchodzą eksperci z różnych działów. Nowa metoda prac nad nowymi wdrożeniami w firmie pozwala zwiększyć zaangażowanie pracowników i maksymalnie wykorzystać ich potencjał twórczy. Design thinking na całym świecie jest już podstawową strategią wykorzystywaną w tworzeniu innowacji. Polska ciągle jeszcze dopiero poznaje jej możliwości.
2021-03-24 | 06:30
Serwis specjalny #BatalieBiznesu
Wiele stacji narciarskich może nie doczekać przyszłej zimy. Branża liczy na unijne pieniądze i domaga się odszkodowania za stracony sezon
Lockdown w czasie sezonu zimowego 2020/2021 negatywnie odbił się na branży turystycznej, w tym na stacjach narciarskich rozlokowanych w całej Polsce. Przez zamknięcie stoków niemal przez całą zimę obiekty zarobiły jedynie 30 proc. tego, co przed rokiem. Dodatkowo wiele z nich nie dostało wsparcia z tarcz finansowych, przez co dziś są zagrożone upadłością. Dlatego branża domaga się od rządu specjalnej pomocy i wypłaty odszkodowań. Bez tego wiele firm może nie dotrwać do przyszłego sezonu.
2020-10-20 | 06:15
Handel
W Polsce spada jakość obsługi klientów. Najwięcej uwag konsumentów dotyczy kompetencji pracowników i długich kolejek
Po dekadzie wzrostów od trzech lat jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada – wynika z cyklicznych badań przeprowadzanych przez Polski Program Jakości Obsługi. W ocenie 1/5 klientów jej jakość jest niezadowalająca. Najczęściej narzekamy m.in. na długi czas obsługi, kolejki i niskie kompetencje pracowników. Złe oceny wynikają też z faktu, że część firm nie nadąża za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów. W tym roku wpłynęła na nie także pandemia COVID-19, która sprawiła, że zaczęli oni przykładać większą wagę do higieny i bezpieczeństwa.
2019-05-09 | 06:15
Handel
Geolokalizacja pomaga firmom w rozwoju. Dane geograficzne pokazują w co i gdzie inwestować
Dane geograficzne mogą dostarczyć informacji na temat tego, w co – i przede wszystkim gdzie – inwestować, żeby biznes okazał się sukcesem. Szczególnie sprawdza się to w handlu i usługach, gdzie lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Geolokalizacja w smartfonach klientów i dane z kart SIM mogą też dostarczyć sprzedawcom wielu cennych informacji: pokazać, skąd napływają klienci albo porównać odwiedzalność pomiędzy sklepami i umożliwić tworzenie dopasowanych kampanii marketingowych.
2017-05-30 | 06:40
Media i PR
Dialog Branżowy: należy wypracować najlepsze praktyki przetargowe w zakupach marketingowych. Zasady współpracy z agencjami wymagają głębokich zmian
W procesie zamawiania usług marketingowych coraz częściej uczestniczą działy zakupów. Ich uczestnictwo w tym procesie często wiąże się z twardymi negocjacjami cenowymi. Nowa rola tych działów oznacza, że potrzebne są nowe zasady współpracy z agencjami i dostarczycielami usług komunikacji marketingowej. Służyć temu ma powołany przez branżę Dialog, w ramach którego doświadczeni eksperci i specjaliści opracują katalog dobrych praktyk przetargowych.
2017-01-25 | 06:55
Rynki zagraniczne
Fachowcy.pl wychodzą na zagraniczne rynki. Spółka chce pozyskać do 6 mln zł z emisji obligacji
Notowana na NewConnect spółka Fachowcy.pl zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorstw w internecie, zamierza rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne. Ekspansję rozpoczyna od Wielkiej Brytanii. Nie zamierza jednak budować swoich struktur na tamtejszym rynku, a sprzedaż i obsługa klienta będą prowadzone zdalnie. Aby pozyskać środki, spółka wyemituje dwuletnie obligacje, z których planuje pozyskać do 6 mln zł na sfinansowanie zagranicznej działalności.
2017-01-11 | 06:30
Konsument
Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania
Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne.
2016-11-15 | 06:30
Handel
Start-up MyRendi rozmawia z inwestorami o finansowaniu. W planach ekspansja na rynkach CEE
Start-up MyRendi, który w krótkim czasie zdobył większościowy udział w węgierskim rynku usług sprzątających, od września działa w Polsce. Spółka chce skorzystać z dynamicznego rozwoju polskiego rynku, którego wartość szacowana jest na około 2 mld euro. Kolejny krok to ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Aktualnie MyRendi prowadzi rozmowy z inwestorami i szuka finansowania na dalszy rozwój.
2016-10-07 | 06:30
Przemysł
Polskie firmy zaczynają się automatyzować. Stopień robotyzacji wciąż znacznie niższy niż w Europie Zachodniej
Do 2019 roku wartość sprzedaży robotów przemysłowych na świecie będzie rosła średnio o 13 proc. rocznie – wynika z danych IFR. Coraz popularniejsze stają się niewielkie, przyjazne użytkownikom roboty współpracujące (tzw. koboty). Także krajowe firmy chętnie sięgają po takie narzędzia. Stopień zaawansowania automatyzacji w Polsce jest jednak wciąż wielokrotnie mniejszy niż w Europie Zachodniej.
2016-10-03 | 06:55
Handel
Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe. Łącznie pracę może stracić kilkadziesiąt tysięcy osób
Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim małe sklepy w galeriach handlowych, markety budowlane i meblowe, a także firmy obsługujące handel. Skutki ustawy odczuje też branża magazynowo-logistyczna, a pośrednio także e-commerce. Pracę może stracić kilkadziesiąt tysięcy osób.
2016-09-15 | 06:35
Handel
Dla Polaków jakość coraz ważniejsza niż cena. Tylko 20 proc. konsumentów to klienci oszczędni
Większość Polaków to wymagający konsumenci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkty lepszej jakości – wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel. Coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni, którzy kierują się podczas zakupów głównie ceną. Mamy też coraz większe wymagania wobec sklepów – co do czystości, bogactwa oferty i atmosfery panującej w sklepie.
2016-08-22 | 06:20
Konsument
Rośnie popyt na usługi designerów. Zajmują się profesjonalnym przygotowaniem produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek
Z badania PARP wynika, że nieco ponad połowa polskich firm korzysta z usług projektantów, ale incydentalnie. Świadomość roli profesjonalnego designu w działalności przedsiębiorstw rośnie – do tego, że w ogóle nie korzystają z takich usług przyznaje się tylko ok. 5 proc. firm. Tego rodzaju procesy najczęściej obejmują komunikację oraz przygotowanie produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek. Design się opłaca – buduje wzrost wartości marki i rozwiązania bardziej dopasowane do potrzeb ich finalnych klientów – mówi Robert Majkut, designer.
2016-06-09 | 07:00
Farmacja
Selvita chce otworzyć laboratorium w Poznaniu. Zatrudnienie do końca 2017 roku może tam znaleźć nawet 100 specjalistów
Selvita, największa w regionie firma biotechnologiczna, nawiązała kolejną współpracę z gigantem farmaceutycznym Merck. Polska spółka zagwarantowała sobie w umowie potencjalne kamienie milowe za osiąganie kolejnych etapów rozwoju projektu, a w przypadku wprowadzenia leku na rynek, również tantiemy. Plany rozwojowe Selvity zakładają otwieranie i rozbudowę laboratoriów. Do końca roku firma zamierza uruchomić ośrodek produkcyjny w Poznaniu i zatrudnić w nim ok. 50 osób, a w 2017 roku podwoić tę liczbę.
2016-05-20 | 06:40
Farmacja
Selvita zwiększa portfel zamówień i przychody. Liczy na wzrost zamówień ze Stanów Zjednoczonych
Biotechnologiczna spółka Selvita z Krakowa mająca biura w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, w I kwartale zwiększyła przychody ze sprzedaży o ponad jedną trzecią. Bez uwzględnienia księgowych kosztów programu motywacyjnego zysk netto w pierwszy kwartale wyniósł 0,6 mln zł. Obiecująco wygląda portfel zamówień na 2016 rok, który jest wyższy o 13 proc. niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Backlog komercyjny (bez dotacji) jest wyższy o niemal 40 proc.