Komunikaty PR

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

2024-04-25  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści widzimy” cieszy się ogromnym zainteresowaniem nauczycieli. Wpłynęło już prawie 600 zgłoszeń z całego kraju, a ta liczba wzrasta z każdym dniem!

Cała Polska jest „Finansoaktywna”

Z dotychczasowych zgłoszeń do programu wiadomo, że w tegorocznej misji „Podatki płacimy, korzyści widzimy” bierze udział ponad 33 tysiące uczniów szkół podstawowych z prawie 2000 klas z całej Polski, a liczba zgłoszeń wciąż rośnie. Prawie połowa z nich wpłynęła od nauczycieli matematyki, a blisko 25% lekcji o podatkach zostanie przeprowadzonych na godzinach wychowawczych.

Największym zainteresowaniem program cieszy się w województwie podkarpackim. Zajęcia o podatkach w ponad 340 klasach przeprowadzi 106 nauczycieli z tego regionu, między innymi z Rzeszowa, Przemyśla, Tarnobrzega, Jasła i Łańcuta.

Dużo zgłoszeń pojawiło się też w województwie mazowieckim, gdzie z materiałów edukacyjnych Ministerstwa Finansów skorzysta 4500 uczniów z ponad 65 szkół podstawowych, w tym w Warszawie, Radomiu, Legionowie i Otwocku.

Trzecim województwem, które najliczniej zgłosiło się do programu „Finansoaktywni” jest województwo dolnośląskie. Z tej części Polski zaangażowało się 59 nauczycieli i ponad 3800 uczniów z 280 klas w takich miejscowościach, jak Wrocław, Bolesławiec, Legnica i Jelenia Góra.

Zainteresowanie programem w pozostałych województwach również jest spore:

  • województwo małopolskie: 47 zgłoszeń, ponad 3100 uczniów ze 170 klas z placówek edukacyjnych w m.in. Krakowie, Trzebini, Lipniku i Gorlicach;
  • województwo śląskie: 46 zgłoszeń, ponad 2700 uczniów z około 150 klas, między innymi z Dąbrowy Górniczej, Bielsko-Białej, Piekar Śląskich, Katowic i Mikołowa;
  • województwo wielkopolskie: 39 zgłoszeń, prawie 2500 uczniów ze 145 klas ze szkół podstawowych w m.in. Poznaniu, Krzymowie, Kaliszu i Gnieźnie;
  • województwo lubelskie: 33 zgłoszenia, ponad 1600 uczniów z 88 klas, m.in. z Lublina, Łukowa, Kraśnika i Radzynia Podlaskiego;
  • województwo łódzkie: 28 zgłoszeń, ponad 2000 uczniów ze 100 klas, w tym z Łodzi, Wielunia, Bełchatowa i Aleksandrowa Łódzkiego;
  • województwo pomorskie: 27 zgłoszeń, prawie 1800 uczniów ze 115 klas ze szkół podstawowych w m.in. Gdańsku, Gdyni, Lęborku i Miastku;
  • województwo podlaskie: 25 zgłoszeń, ponad 1100 uczniów z 60 klas, m.in. z Białegostoku, Suwałk, Zambrowa i Hajnówki;
  • województwo warmińsko-mazurskie: 21 zgłoszeń, prawie 1500 uczniów z ponad 90 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Elblągu, Ostródzie, Lubawie i Olecku;
  • województwo zachodniopomorskie: 16 zgłoszeń, prawie 1300 uczniów z 50 klas, w tym z takich miejscowości jak Szczecin, Koszalin, Stargard i Maszewo;
  • województwo kujawsko-pomorskie: 15 zgłoszeń, prawie 1000 uczniów z ponad 50 klas z m.in. Torunia, Bydgoszczy i Inowrocławia;
  • województwo świętokrzyskie: 11 zgłoszeń, ponad 400 uczniów z ponad 20 klas, w tym ze Skarżyska-Kamiennej, Chęcin i Nowej Słupi;
  • województwo lubuskie: 9 zgłoszeń, prawie 600 uczniów z prawie 30 klas ze szkół podstawowych w m.in. Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim i Żarach;
  • województwo opolskie: 4 zgłoszenia, ponad 400 uczniów z 20 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Opolu i Wilkowie.

O programie

Celem tegorocznej edycji programu „Finansoaktywni” jest zwiększenie świadomości młodzieży na temat znaczenia podatków w naszym życiu codziennym. Uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych będą mieli okazję zapoznać się z różnymi rodzajami podatków oraz zrozumieć mechanizmy ich funkcjonowania. Ponadto dowiedzą się jak wpływają na kształtowanie budżetu państwa. Poprzez analizę uchwał budżetowych swoich gmin, przekonają się, że dochody z podatków mają też bezpośredni wpływ na rozwój ich lokalnych społeczności.

Jak wziąć udział w programie?

Do programu mogą zgłaszać się nauczyciele szkół podstawowych (klas V-VIII) z całej Polski. Wystarczy, że wypełnią formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie finansoaktywni.pl. Po jego przesłaniu otrzymają bezpłatny zestaw edukacyjny, który pomoże im przeprowadzić lekcje o podatkach.

Dlaczego warto zamówić zestaw?

Materiały edukacyjne powstały przy udziale specjalistów, co gwarantuje ich wysoką jakość. Są one dostosowane do potrzeb uczniów i zapewniają przystępne i zrozumiałe wyjaśnienie tematu. W zestawie dla nauczycieli można znaleźć m.in.: scenariusz lekcji, karty pracy dla uczniów, prezentację Power Point oraz quiz. Scenariusz lekcji został opracowany z uwzględnieniem wieku i poziomu wiedzy uczniów, umożliwiając jednocześnie realizację treści zgodnych z podstawą programową w obszarze wiedzy o społeczeństwie i matematyki.

Przebieg konkursu

W pierwszym etapie programu nauczyciele prowadzą lekcje w swoich klasach, wykorzystując przygotowane materiały edukacyjne, jednocześnie zachęcając uczniów do wzięcia udziału w konkursie. Następnie zespoły, składające się z maksymalnie trzech uczniów, mają za zadanie przygotować prace konkursowe, czyli krótkie filmy trwające maksymalnie 3 minuty, dotyczące zagadnień związanych z podatkami. Gotowe projekty nauczyciele będą mogli zgłaszać do 6 maja 2024 roku poprzez formularz dostępny na stronie finansoaktywni.pl. 10 zwycięskich drużyn zostanie zaproszona na dwudniową wycieczkę do Warszawy (12-13 czerwca 2024 roku), gdzie czekać będą na nich liczne atrakcje, w tym zwiedzanie stolicy oraz uroczysta gala finałowa, podczas której będą mieli okazję zaprezentować swoje prace i odebrać nagrody.

Weź udział w IX edycji Finansoaktywnych i wyrusz z nami w misję!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nowy kierunek Prawo w IT na Uczelni Łazarskiego Biuro prasowe
2024-05-28 | 10:30

Nowy kierunek Prawo w IT na Uczelni Łazarskiego

W dobie coraz większej konkurencji na rynku usług prawniczych, zarówno prawnicy po studiach, jak i adwokaci i radcowie prawni świeżo po aplikacjach i zdanych egzaminach zawodowych
Edukacja 3. Piknik Nauki Fahrenheita. W planie rekordowa liczba atrakcji!
2024-05-21 | 14:00

3. Piknik Nauki Fahrenheita. W planie rekordowa liczba atrakcji!

Warsztaty, zabawy, konkursy, spektakularne pokazy naukowe, a nawet testy i badania profilaktyczne – 26 maja 2024 roku na Górze Gradowej w Gdańsku odbędzie się 3. Piknik Nauki
Edukacja Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC kluczem do zrozumienia unijnych standardów ESG
2024-05-20 | 10:00

Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC kluczem do zrozumienia unijnych standardów ESG

Nowy kurs AICPA & CIMA i PwC pomoże specjalistom ds. rachunkowości i finansów wdrożyć unijne standardy sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Tylko co 20. palacz jest w stanie samodzielnie rzucić papierosy. Dziś Światowy Dzień Bez Papierosa

Niemal co trzeci dorosły Polak przyznaje się do palenia papierosów. Ta liczba świadczy o porażce polskiej polityki zdrowotnej, w ramach której zakładano redukcję udziału palaczy w społeczeństwie do 5 proc. przed 2030 rokiem. Taki sukces zanotowała Szwecja, w której odsetek palaczy spadł w latach 2008–2023 z 15 proc. do 5,6 proc. Tymczasem wachlarz chorób wywołanych wdychaniem papierosowego dymu jest bardzo szeroki. Najgroźniejsze z nich, oprócz nowotworów, są związane z układem oddechowym i sercowo-naczyniowym jak np. żylna choroba zakrzepowo-zatorowa. 31 maja obchodzona jest 37. rocznica Światowego Dnia Bez Papierosa.

Prawo

Po wyborach wiele tematów w Komisji Europejskiej będzie kontynuowanych. Wśród nich Zielony Ład czy działania na rzecz solidarności z Ukrainą

Jest mało prawdopodobne, by po czerwcowych wyborach do europarlamentu nowa Komisja Europejska radykalnie zmieniła kierunek w wielu kluczowych tematach. Dotyczy to głównie Europejskiego Zielonego Ładu. Wśród priorytetów Brukseli, które w nowej kadencji będą z pewnością kontynuowane, wymienia się także kwestie związane z cyberbezpieczeństwem i digitalizacją na terenie Wspólnoty. W Polsce wybory do europarlamentu odbędą się w niedzielę, 9 czerwca.

Problemy społeczne

W strefach objętych konfliktem żyje 400 mln dzieci. Najtrudniejsza sytuacja jest w Strefie Gazy, gdzie w ciągu kilku miesięcy zginęło ponad 12 tys. dzieci

Według UNICEF jedno na pięć dzieci żyje w strefach objętych konfliktami lub z nich ucieka. Organizacja Narodów Zjednoczonych w latach 2005–2022 zweryfikowała ponad 315 tys. poważnych naruszeń praw dziecka na obszarach objętych konfliktem. Najtrudniejsza sytuacja panuje w Strefie Gazy, gdzie tylko w tym roku zginęło więcej dzieci niż w 2022 roku na całym świecie.  Wojna zabiera dzieciom to, co najważniejsze, czyli poczucie bezpieczeństwa i znacząco wpływa na ich rozwój – alarmuje Polska Akcja Humanitarna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.