Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr postępów i wyzwań, jakie stoją przed polskimi firmami. W jego 22. edycji zaprezentowano aż 1046 działań podjętych przez 266 firm, co potwierdza rosnące zaangażowanie przedsiębiorstw w kwestie społeczne i środowiskowe. Raport nie tylko podsumowuje aktywność firm w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance) w minionym roku, ale także stanowi podręcznik wiedzy i inspiracji dla całego sektora. Dokumentuje on postępy, lecz również wyznacza kierunki działań na przyszłość, wskazując, jakie wartości są naprawdę istotne w biznesie XXI wieku.
Zdrowie na pierwszym miejscu
Walka z chorobami nowotworowymi to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnego społeczeństwa. Grupa Tubądzin podjęła wysiłki mające na celu poprawę zdrowia i dobrostanu swoich pracowników oraz ich rodzin poprzez wczesne wykrywanie chorób nowotworowych. Organizacja badań profilaktycznych, edukacja na temat zdrowego stylu życia oraz zapewnienie dostępu do opieki zdrowotnej to tylko niektóre z elementów wdrożonego programu profilaktycznego. Ponadto firma zapewnia transport na badania, eliminując tym samym barierę dostępu do opieki zdrowotnej.
Neutralność klimatyczna jako priorytet
Grupa Tubądzin poprzez zarządzanie zasobami i emisją konsekwentnie zmniejsza swój ślad węglowy. Działania są planowane kompleksowo - od zamkniętego obiegu wody i własnych oczyszczalni ścieków w fabrykach, po budowę farm fotowoltaicznych i minimalizację odpadów produkcyjnych. To nie tylko osiągnięcie biznesowe, lecz również wkład w ochronę środowiska dla przyszłych pokoleń.
Inspiracja dla innych
Sukces Grupy Tubądzin to nie tylko historia jednej firmy, lecz również inspiracja dla całej branży. Ich podejście do biznesu, łączące celowe działania biznesowe z troską o społeczność i środowisko, staje się wzorcem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Grupa Tubądzin pokazuje, że odpowiedzialny biznes, to przede wszystkim konkretne działania.
Polscy studenci odwiedzili siedzibę KHNP w ramach programu mentorskiego
Colliers wszedł w transakcje na rynku OZE
Inwestycja w fotowoltaikę – czy warto czekać do startu programu Mój Prąd 6.0?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.