Moderna i OpenAI współpracują by rozwijać technologię mRNA
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Moderna oraz OpenAI ogłosiły rozpoczęcie stałej współpracy, która ma na celu wspólne tworzenie innowacji. Wizją tego partnerstwa jest transformacyjny wpływ sztucznej inteligencji na przyszłość biznesu i sektora opieki zdrowotnej. Moderna, jako firma mocno stawiająca na cyfryzację, od samego początku korzystała z możliwości uczenia maszynowego. Bazowanie na danych, w połączeniu z zakorzenioną kulturą uczenia się, stawia firmę w pozycji, która umożliwia odpowiedzialną i płynną integrację generatywnej AI w swojej działalności oraz wykorzystanie innowacji sztucznej inteligencji nowej generacji.
Organizacje rozpoczęły swoją współpracę na początku 2023 roku, kiedy to Moderna uruchomiła własną wersję ChatGPT, zwaną mChat, stworzoną na bazie API OpenAI. Od momentu debiutu, mChat zdobyła zaufanie ponad 80% pracowników firmy, co znacząco przyspieszyło adaptację kultury opartej na AI i doprowadziło do implementacji ChatGPT Enterprise wraz z jego zaawansowanymi funkcjami, takimi jak dogłębne analizy, generowanie obrazów oraz GPT. Te technologie są obecnie zintegrowane ze wszystkimi działami biznesowymi Moderny – od działu prawnego, poprzez badania i produkcję, aż po sprzedaż – i są specjalnie dostosowane do roli asystentów wspierających pracowników firmy, personalizując wsparcie. Dzięki tym narzędziom, które stanowią dziś rozszerzenie zespołu, Moderna może realizować swoją misję oddziaływania na ludzi poprzez technologię mRNA.
Tak jak wprowadzenie komputera osobistego w latach 80. odmieniło sposób, w jaki pracujemy i żyjemy, tak samo AI zmierza do radykalnej zmiany naszego codziennego życia – a OpenAI odgrywa kluczową rolę w tej transformacji. Nasze organizacje podzielają wspólne wartości i są pionierami w badaniach, przesuwającymi granice możliwości technologii, aby napędzać przemiany," powiedział Stéphane Bancel, dyrektor generalny Moderny. "Moderna ma ambitne plany wprowadzenia na rynek wielu produktów w najbliższych latach, a współpraca z firmami takimi jak OpenAI jest kluczowa dla naszej zdolności do skalowania i maksymalizowania wpływu na pacjentów."
"Moderna jest liderem, który umożliwia wszystkim swoim pracownikom wykorzystanie AI do rozwiązywania złożonych problemów," dodał Sam Altman, dyrektor generalny OpenAI. "Nie możemy się doczekać dalszej współpracy z Moderną, aby wprowadzać nowe generacje leków dla pacjentów, którzy ich potrzebują."
Od kilku miesięcy, kiedy to Moderna wprowadziła ChatGPT Enterprise, firma zainstalowała ponad 750 GPT, które wspomagają automatyzację i zwiększają wydajność. Wśród nich znajduje się Dose ID GPT, które korzysta z zaawansowanych funkcji analizy danych ChatGPT Enterprise do oceny optymalnej dawki szczepionki, wybranej przez zespół prowadzący badanie kliniczne. Dose ID stosuje standardowe kryteria wyboru dawki, podaje uzasadnienia, odwołuje się do swoich źródeł i tworzy wykresy przedstawiające kluczowe wnioski. To pozwala na szczegółową analizę prowadzoną przez ludzi, ale ze wsparciem sztucznej inteligencji, z naciskiem na bezpieczeństwo i optymalizację dawki szczepionki przed dalszymi badaniami w zaawansowanych fazach klinicznych.
Aby dowiedzieć się więcej o współpracy Moderny z OpenAI, zachęcamy do obejrzenia filmu pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=t3UHnKLVS1M oraz do zapozniania się z case study pod tym linkiem https://openai.com/customer-stories/moderna
ZIKO APTEKA DRIVE THRU - NOWY PUNKT NA MAPIE KRAKOWA PRZY ULICY TYNIECKIEJ.
Jak odmienić oblicze branżowych kongresów ?
Wyjątkowo wysoka wydajność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.