Komunikaty PR

Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników

2024-04-29  |  01:00
Biuro prasowe

Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w miejscu pracy, uzyskują 5-krotnie lepsze wyniki w porównaniu do tych, które tego nie robią*. Skutecznym sposobem budowania efektywnych zespołów są imprezy firmowe połączone z team buildingiem. Na rynku pojawiają się nowe technologie i autorskie rozwiązania firm eventowych, które znacznie ułatwią organizację wydarzeń firmowych dzięki automatyzacji procesu. Sprawdziliśmy, na czym to polega.

Imprezy firmowe podstawą team buildingu w 2024 roku

W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie współczesnych firm, budowanie zgranego i zmotywowanego zespołu stało się nie tylko priorytetem, ale kamieniem węgielnym sukcesu. Przedsiębiorstwa starają się wspierać współpracę, podnosić morale i wzmacniać dynamikę zespołów. Działania firm w tym zakresie potwierdzają badania przeprowadzone przez Jobvite, które pokazują, że ponad 40% (czyli prawie połowa!) pracowników chciałoby nawiązać lepsze kontakty ze współpracownikami, co ma bezpośrednie przełożenie na atmosferę panującą w pracy**.

 

W Polsce, podobnie jak w wielu częściach świata, imprezy firmowe już jakiś czas temu ewoluowały poza obchody świąt typu wigilia firmowa, stając się integralnymi elementami kultury firmy i okazją do aktywności integracyjnych. Jednak wraz z ekspansją zjawiska pracy zdalnej, potrzeba innowacyjnych rozwiązań w organizacji takich wydarzeń nigdy nie była tak wyraźna, jak obecnie.

Dlaczego biznes potrzebuje eventów firmowych?

Wydarzenia firmowe – niezależnie od tego, czy jest to wyjazd integracyjny, uroczyste spotkanie jubileuszowe czy sesja szkoleniowa – mają ogromną wartość w łączeniu pracowników, wspieraniu relacji i podnoszeniu morale. – Przede wszystkim, tego typu wydarzenia służą członkom zespołu jako platforma do nawiązywania bliższych kontaktów, a w długotrwałej perspektywie usprawniają współpracę i pozwalają jeszcze efektywniej osiągać cele biznesowe firmy. – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

 

Potwierdzeniem tych słów są wyniki badań, przeprowadzonych wśród pracowników firm. Okazuje się, że 79% członków zespołów jest najbardziej podekscytowanych udziałem w wydarzeniach firmowych ze względu na możliwość lepszego poznania innych współpracowników i budowania z nimi relacji także w prywatnym życiu***. Jednak organizacja tego typu eventów często okazywała się złożonym i czasochłonnym zadaniem. W odpowiedzi na dążenie przedsiębiorstw do usprawnienia procesów i zwiększenia wydajności w każdym obszarze działania, obecna technologia zmienia sposób, w jaki firmy mogą organizować wydarzenia dla swoich pracowników, kontrahentów, interesariuszy itd.

Nowe technologie w świecie eventów – konfigurator eventowy

Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które pojawiło się na rynku eventowym, jest konfigurator imprez. To zaawansowane narzędzie – platforma, która w kompleksowy sposób automatyzuje i upraszcza cały proces planowania wydarzeń – stanowi kamień milowy w rozwoju branży eventowej, którego beneficjentami są firmy organizujące własne eventy. – Nie będzie przesadą stwierdzić, że konfigurator imprez to game changer w branży eventów dla firm. – mówi Joanna Hoc-Kopiej. – Dzięki możliwości wyboru spośród 260 atrakcji, integracji i opcji szkoleniowych dla firm, konfigurator umożliwia indywidualne „zaprojektowanie” wydarzenia, włączając takie czynniki, jak data, zakwaterowanie, liczba uczestników i zakładany budżet. Nie wymaga przy tym instalowania żadnego oprogramowania. Konfigurator jest dostępny bezpośrednio na stronie www Dwór Korona Karkonoszy. – tłumaczy. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym cenna jest każda minuta, możliwość usprawnienia procesów planowania wydarzeń nie tylko oszczędza czas i zasoby, ale także pozwala firmom skupić się na tym, co naprawdę ważne - wspieraniu w rozwoju i zwiększaniu zaangażowania pracowników.

 

Wykorzystując moc automatyzacji i personalizacji, dzięki konfiguratorowi imprez firmy mogą z łatwością planować eventy, dostosowując wydarzenia do własnych potrzeb i możliwości, jednocześnie nie tracąc przy tym niepotrzebnie czasu i energii. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie imprez firmowych oferują przy tym nowe możliwości wzbogacania doświadczeń pracowników, a tym samym napędzania sukcesu organizacji.

 

* https://gitnux.org/teamwork-vs-individual-work-statistics/

**https://www.gomada.co/blog/team-building-statistics

***https://www.travelperk.com/blog/stats-and-trends-that-show-company-events-are-back/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online Biuro prasowe
2024-05-20 | 01:00

When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online

Wygoda, oszczędność czasu i lepsza kontrola nad zakupami – gdy coraz więcej kupujemy online, potrzebujemy wygodnego narzędzia do zarządzania procesem zakupów, by nie musieć
Firma Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ
2024-05-16 | 01:00

Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ

W czwartek, 23 maja br. nastąpi oficjalne otwarcie nowego zakładu produkcji nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. To kluczowa inwestycja dla Agrii Polska, która
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.