Komunikaty PR

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

2024-04-23  |  16:00
Biuro prasowe

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają dużo bardziej nietypowe obiekty takie silnik do jeepa, ogon lisa, a nawet test na ojcostwo - tak wynika  z raportu Lost&Found Index 2024 firmy Uber. Jak na tle świata wypadają Polacy?

Najczęściej zapominamy ubrań

Pasażerowie na całym świecie mają podobne zachowania. Przedmiotem, który zawsze znajduje się w pierwszej trójce w rankingu rzeczy zagubionych - niezależnie od kraju - jest odzież. Co ciekawe zarówno w Polsce jak i USA układ podium jest dokładnie taki sam, a najczęściej gubione przedmioty to:

  • Odzież (głównie czapki i rękawiczki);
  • Bagaż;  
  • Słuchawki.

Do regularnie zostawianych przez pasażerów rzeczy na całym świecie należą także portfele, biżuteria, telefony, tablety, laptopy, zegarki czy wyroby tytoniowe. 

 

W rankingu Uber są jednak kraje wyjątkowe: 

  • W Pakistanie na podium znalazły się zakupy spożywcze (miejsce 3);
  • Parasole są często zostawiane w Kolumbii (3. miejsce), Portugalii (3. miejsce), Tajwanie (3. miejsce) oraz Litwie (2. miejsce);
  • W Izraelu drugą lokatę okupują książki;
  • W Estonii z kolei na najniższym miejscu podium znalazły się poduszki
  • We Włoszech na trzecim miejscu plasuje sprzęt ochrony osobistej (np. kask).

 

Mistrzowskie pasy oraz gotówka

Kreatywność pasażerów jest jednak nieograniczona i dotyczy wielu dziedzin - szczególnie w USA. W emocjach pasażerom zdarzało się zostawiać lekarstwa, wyniki badań lub testy na COVID, poziom glukozy oraz… ojcostwo. Z Uberem podróżowali także muzycy - gitarzyści, skrzypkowie, perkusiści czy fleciści, którzy zostawili w samochodzie swoje instrumenty, ich części lub pokrowce. 

Prawdziwym hitem był jednak - pas mistrzowski federacji WWE, który zgubiono aż… dwukrotnie. Nie wiemy jednak czy w samochodzie jechał zapominalski zawodnik wrestlingu, czy może fan. 

Wśród nietypowych zagubionych przedmiotów w USA znalazły się także:

  • Tupecik na czoło;
  • Gorący sos i alkomat;
  • Dwa pojemniki z pająkami w środku;
  • Składany wachlarz Beyoncé;
  • Mały rekwizyt szkieletu szczura;
  • Żywy żółw;
  • Silnik do jeepa;
  • Płot ogrodowy.

Nasi rodacy mogą pochwalić się pochwalić nieco mniejszą fantazją, ale przynajmniej jeden przejazd zamówił czarodziej (ewentualnie fan fantastyki), który zostawił na siedzeniu różdżkę. 

 

W Polsce dziwne zapytania o zwrot dotyczyły  m.in. takich przedmiotów jak:

  • Sztuczna szczęka (babci pasażera);
  • Torba piwa;
  • 3000 zł w gotówce;
  • Lupy stomatologiczne;
  • Zabawkowy czarny drewniany miecz;
  • 50 kg ciasta;
  • Judoga;
  • Pionek szachowy kanciasty.

 

Jak zapominają Polacy? Nie w weekendy…

  • Największą skłonność do zapominania mamy pod koniec roku, zwłaszcza w okresie przełomu listopada i grudnia;
  • Kumulacyjny dzień, czyli taki z największą liczbą zgłoszeń przypadł na 12 grudnia;
  • Chociaż intuicja podpowiadałby, że najbardziej zapominalskim okresem powinien być weekend to sobota jest dopiero na 3. miejscu jako dzień, w którym sumarycznie zostawiono najwięcej rzeczy;
  • Środa oraz wtorek to dni, w które kumulacyjnie było najwięcej zgłoszeń dotyczących zgub, a różnica w liczbie wynosi zaledwie 1;
  • Dniami z najmniejszą liczbą zgłoszeń okazały się piątek oraz niedziela;
  • Najwięcej zgub przypada na godziny 16:00 - 19:00;
  • Warszawa okazuje się być nie tylko formalną stolicą Polski, ale także miastem, w którym użytkownicy zostawiają najwięcej rzeczy w taksówkach zostawiając inne daleko w tyle. Będący na drugim miejscu Kraków ma liczbowo cztery razy mniej zgłoszeń. Miejsce 3. przypadło Aglomeracji Śląskiej. 

 

Jak odzyskać zgubiony przedmiot?

Jeśli zdarzyło nam się pozostawić jakiś przedmiot w samochodzie, najprościej jest skontaktować się z kierowcą za pomocą opcji “kontakt” w aplikacji. Jeśli zostawiliśmy telefon, należy zalogować się na konto Uber na komputerze i wykonać wskazane czynności:

  1. Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, w trakcie którego zostawiłeś w aucie swoją własność;
  2. Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;
  3. Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
  4. Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
  5. Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
  6. Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł.

Zarówno podczas próby kontaktu z kierowcą, jak i w przypadku zostawienia swojego numer, połączenia będą anonimizowane - ani kierowca, ani pasażer nie zobaczą swoich prawdziwych numerów telefonu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki Biuro prasowe
2024-05-17 | 08:17

Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki

Ponad połowa rodaków – 58 proc. – ocenia swoją orientację w świecie finansów jako średnią, a niemal co piąty jako wysoką. Jednak w przypadku konkretnych pytań,
Konsument SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW
2024-05-14 | 12:00

SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - "SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW"

Od 15 maja w Ziko Dermo będzie można wziąć udział w wyjątkowej akcji p.t. "Sakiewka Wakacyjnych Skarbów”. Celem nowego projektu drogerii jest zachęcenie do efektywnej
Konsument Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!
2024-05-13 | 15:00

Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!

Już w maju portfolio czekoladowych produktów Mars Wrigley w Polsce poszerzy się o nowość. Na sklepowe półki trafią kultowe draże czekoladowe w wersji mini. M&M’s

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.