Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji wiatraków i przywrócenia im oryginalnych kolorów.
"Kinderdijk jest wyjątkowy i niezastąpiony" - wyjaśnia Peter-Jan van Steenbergen, dyrektor Fundacji Światowego Dziedzictwa Kinderdijk. "Nasz obiekt wpisany na listę UNESCO stanowi przykład dla świata. Współpraca z AkzoNobel zagwaratuje nie tylko dostęp do profesjonalnych produktów, ale przede wszystkim jest gwarancją odpowiedniej konserwacji historycznych wiatraków. Dlatego właśnie jesteśmy bardzo zadowoleni z nawiązania współpracy".
Wiatraki Kinderdijk, uważane przez wielu za skarb narodowy, stały się symbolem tego, jak Holendrzy opanowali sztukę inteligentnego i zrównoważonego zarządzania wodą przez setki lat. Już od dawna obiekt jest ważną atrakcją turystyczną, którą odwiedza ponad 350 000 osób rocznie.
Wiatraki są położone około 15 kilometrów na wschód od Rotterdamu. Większość z nich jest nadal zamieszkana, a jedna rodzina mieszka tu aż od dziesięciu pokoleń. Pod wieloma względami uosabiają one wielowiekową walkę kraju z wodą i to, jak Holandia zdołała przetrwać poniżej poziomu morza przez tak długi czas.
"Wierzymy, że nasze doświadczenie w zakresie farb i skupienie się na zrównoważonym rozwoju mogą naprawdę zmienić Kinderdijk" – dodaje Kees-Jan Starrenburg, dyrektor krajowy AkzoNobel Holandia. "Jestem dumny, że nasze produkty są ważnym elementem tego pięknego miejsca wpisanego na listę UNESCO. To podkreśla tylko wagę, jaką przywiązujemy do ochrony dziedzictwa kulturowego dla przyszłych pokoleń".
Sześcioletnia umowa opiera się na relacji, którą AkzoNobel nawiązał z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk w 2016 roku.
Kinderdijk jest również jednym z kilku miejsc wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, w których użyto powłok firmy. Należą do nich jeszcze La Sagrada Familia w Barcelonie w Hiszpanii; Opactwo Westminsterskie w Londynie, Wielka Brytania; Göbekli Tepe w Turcji; Malakka w Malezji oraz Ouro Preto w Brazylii.
Mazda na festiwalu Homo Faber 2024
Kolejny Piknik Fundacji Avalon już za dwa tygodnie!
Young Leosia ambasadorką marki Orbit® Refreshers!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.